Πως επιλέγω την κατάλληλη εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων;
Αν και φαίνεται απλή δουλειά, τελικά, το να επιλέξετε την σωστή εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων για την κατασκευή του δικού σας site δεν είναι!
Στις μέρες μας υπάρχουν ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι που ασχολούνται με την κατασκευή web site και ίσως προβάλλονται και σαν εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων και e-shop. Οι περισσότεροι το κάνουν επειδή πιστεύουν ότι έτσι θα αποκτήσουν κάποιο έξτρα εισόδημα ή το ξεκίνησαν από χόμπι και κατέληξε να τους αρέσει τόσο ώστε να το ακολουθήσουν επαγγελματικά πιστεύοντας ότι μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις απαιτήσεις που χρειάζονται.
Αυτό που χρειάζεστε εσείς όμως είναι έμπειρους επαγγελματίες. Μία εταιρία που να ασχολείται επαγγελματικά στον χώρο, να ενημερώνεται, να ανανεώνεται και να παρέχει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους πελάτες τις. Μία τέτοια εταιρία θα πάρει το έργο σας στα σοβαρά, θα το αναλύσει, θα το μελετήσει και τελικά θα δημιουργήσει κάτι που θα σας αποφέρει κέρδη. Βεβαιωθείτε λοιπόν, ότι θα κάνετε την σωστή έρευνα σχετικά με τις υπηρεσίες διαδικτύου.
Παρακάτω σας παραθέτουμε τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέξετε και θα πρέπει να ρωτήσετε οπωσδήποτε πριν αποφασίσετε.
1. H πρόταση που θα λάβετε από την εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων που θα σας φτιάξει το website, θα πρέπει να είναι λεπτομερής
Μία επαγγελματική εταιρία σχεδιασμού ιστοσελίδων, θα εργαστεί μαζί σας όσον αφορά τις ανάγκες σας. Θα αναλύσει τους στόχους σας, αλλά και το budget που χρειάζεται και μπορείτε να διαθέσετε. Θα επιλέξει την κατάλληλη τεχνολογία που θα καλύπτει τις ανάγκες αυτές και θα σας προτείνει τις λύσεις που διαθέτει. Θα σας εξηγήσει το τι μπορεί να κάνει η ιστοσελίδα για εσάς: Θα είναι απλά ενημερωτική; Θα χρησιμεύσει για την εύρεση νέων πελατών; Θα ενισχύσει την σχέση σας με τους υπάρχοντες πελάτες;
Αν και θα πρέπει να εμπιστευθείτε την εμπειρία της εταιρίας στην κατασκευή ιστοσελίδων, να θυμάστε πάντα ότι εσείς γνωρίζετε καλύτερα από όλους την εταιρία σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, την φιλοσοφία και την εικόνα σας! Η πρόταση πρέπει να περιέχει όλες εκείνες τις πληροφορίες που θα σας επιτρέψουν να αποφασίσετε με ασφάλεια ότι η συγκεκριμένη εταιρία έχει καταλάβει επαρκώς τι θέλετε.
Θα χρειαστεί να συνεργαστείτε μαζί με την εταιρία και να τους ενημερώσετε για κάποια θέματα όπως:
• Το κοινό που απευθύνεται η επιχείρησή σας και κατ’ επέκταση, η ιστοσελίδα σας
• Τον στόχο που έχετε στο μυαλό σας
• Το budget που διαθέτεται
• Πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό
• …και ότι άλλο χρειαστεί να ρωτήσουν
Αυτή η αρχική ανάλυση, θα σας βοηθήσει να καταλάβετε αν έχετε βρει την κατάλληλη εταιρία για το έργο σας. Δείτε λεπτομέρειες όσον αφορά την οργάνωση και την εμπειρία τους και αξιολογήστε τους ανάλογα.
2. Η πρόταση περιέχει πληροφορίες για μετά την παράδοση του site
Υπάρχει κάποιο ετήσιο κόστος συντήρησης του site; Τι ακριβώς περιλαμβάνει; Για παράδειγμα, περιλαμβάνει μόνο τις διορθώσεις σφαλμάτων ή και αλλαγές στο site; Συνήθως προβλέπονται μόνο οι μικρές αλλαγές, αλλά ρωτήστε τι ακριβώς σημαίνει μικρή αλλαγή και τι σημαίνει μεγάλη αλλαγή.
3. Δεν υπάρχουν κρυμμένα πρόσθετα κόστη
Εάν δεν είστε βέβαιοι για κάτι, ρωτήστε! Όπως σε όλες τις δουλειές, τα κρυμμένα κόστη που δεν έχει υπολογίσει ο πελάτης μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό κομμάτι του τελικού κόστους του έργου.
4. Λίστα με τις εταιρίες για να επιλέξετε την εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων που θα συνεργαστείτε
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλούς τρόπους για να αναζητήσετε μία εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων. Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε κάθε τρόπο.
Εδώ θα σας προτείνουμε δύο τρόπους που μπορείτε να επιλέξετε:
– Από τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών.
Ψάξτε για ιστοσελίδες ανταγωνιστών σας και δείτε ποιοι έχουν αναλάβει το έργο τους. Συνήθως αυτό φαίνεται με μία ηλεκτρονική υπογραφή στο τέλος της σελίδας. Αυτές οι υπογραφές είναι τις περισσότερες φορές κάπως έτσι: κατασκευή ιστοσελίδας από την ΤΑΔΕ ή web design από την ΤΑΔΕ. Μπορείτε να πατήσετε σε αυτό το link και να μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα τους και να έρθετε σε επικοινωνία μαζί τους.
– Ψάξτε για την τοπική αγορά.
Αν θέλετε να έχετε προσωπική επαφή με την εταιρία και τα άτομα που την απαρτίζουν, τότε κάντε τις κατάλληλες αναζητήσεις στο κατασκευή ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη. Η αναζήτηση αυτή θα σας φέρει αποτελέσματα της Θεσσαλονίκης ώστε να μπορείτε να έχετε μία προσωπική επαφή μαζί τους.
*να σημειώσουμε ότι δεν είναι απαραίτητο για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας να έχετε προσωπική, τοπική επαφή. Μπορείτε να βρείτε επαγγελματίες από την άλλη άκρη του κόσμου και συνεργαστείτε άψογα.
5. Ξεκαθαρίστε τη λίστα που έχετε φτιάξει για να καταλήξετε στην εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων που θα συνεργαστείτε
Με την εξέταση των παραπάνω, θα πρέπει να έχετε στην λίστα σας τουλάχιστον 5 – 6 εταιρίες κατασκευή ιστοσελίδων που είναι κατάλληλες για εσάς και το έργο σας. Τώρα;
– Αξιολογήστε παλαιότερες δουλειές τους:
Ασχοληθείτε με το portfolio τους (μία περιοχή όπου δείχνουν παλιότερες δουλειές), και δείτε τι ιστοσελίδες έχουν αναπτύξει. Αν θέλετε για παράδειγμα να φτιάξετε ένα eshop, δείτε τι eshops έχουν δημιουργήσει και κατά πόσο αυτά πουλάνε (μπορείτε να ρωτήσετε τον ιδιοκτήτη). Αν θέλετε να δημιουργήσετε αντίστοιχα μία εταιρική παρουσίαση, δείτε για τις εταιρικές παρουσιάσεις.
Είναι σημαντικό να κάνετε σωστή έρευνα των εργασιών που έχουν φέρει σε πέρας έτσι ώστε να αξιολογήσετε τις δυνατότητες και την ποιότητα τους. Ένα site δεν χρειάζεται να είναι φανταχτερό ή να έχει πολλές κινούμενες εικόνες. Αυτό που χρειάζεται είναι να είναι χρηστικό, απλό και να έχει μία προσωπικότητα στον σχεδιασμό.
6. Ζητήστε και πάρτε προσφορές.
Μία καλή εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων είναι πάντα σε θέσει να υποβάλει μία πρόταση για την ιστοσελίδα σας που θα συμπεριλαμβάνει χρονοδιάγραμμα αλλά και όρους πληρωμών και προϋποθέσεις. Κατά την αξιολόγηση της πρότασης μπορείτε να δείτε πόσο αποτελεσματικά επικοινωνείτε μαζί τους.
7. Με ποιόν τρόπο θα ενημερώνεστε για την πορεία του site
Θα πρέπει να ενημερώνεστε για όλες τις φάσεις υλοποίησης του website, έτσι ώστε να βλέπετε την εξέλιξη του website για να συμφωνήσετε ή όχι με την πορεία του. Μια αλλαγή που γίνεται στην αρχή δεν έχει κανένα κόστος. Μια αλλαγή που γίνεται όταν το site έχει ολοκληρωθεί μπορεί να σημαίνει ότι θα πρέπει να ξαναφτιαχθούν από την αρχή ολόκληρα κομμάτια του site.
8. Πάρτε την επιβεβαίωση ότι τα websites των προηγούμενων πελατών της εταιρίας παραδόθηκαν σύμφωνα με τις προδιαγραφές αλλά και στο χρόνο παράδοσης
Δυστυχώς, πάρα πολλές εταιρίες αναλαμβάνουν δουλειές χωρίς να έχουν διαθέσιμο το προσωπικό που θα τις αναλάβει. Ρωτήστε πότε θα ξεκινήσει η σχεδίαση και η κατασκευή του site σας, πότε θα υπάρξουν ενδιάμεσα παραδοτέα και πότε θα ολοκληρωθεί.
9. Αξιολόγηση των προτάσεων
Μετά την αρχειοθέτηση των προτάσεων, συγκρίνετε τες. Πως είναι από άποψη παρουσίασης; Μπορούν να καλύψουν κάποιες πιθανές μελλοντικές σας ανάγκες; Η ιστοσελίδα σας θα είναι φτιαγμένη με μοναδικό τρόπο ή θα στηρίζεται σε κάποιο CMS; Και τέλος φυσικά … το κόστος; Το κόστος βέβαια είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την τελική σας επιλογή αλλά δεν πρέπει να είναι ο μόνος και ο σημαντικότερος. Πολλές φορές το φθηνότερο καταλήγει να είναι το ακριβότερο. Αυτό που πάντα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας σε σχέση με το κόστος είναι ο κανόνας “best value for money”
Σαν έμπειροι επαγγελματίες, μπορείτε να κρίνετε πια πρόταση είναι η πιο συμφέρουσα για εσάς.
Εν κατακλείδι, η επιλογή για τη σωστή εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία της επιχείρησή σας. Θα σας γλυτώσει από περιττό άγχος, σύγχυση και έξοδα. Μην επιλέξετε τον «κουμπαρο μιας ξαδέρφης» σας απλά και μόνο επειδή θα το κάνει δωρεάν ή με πολύ χαμηλό κόστος. Μπορεί να βλάψετε την επιχείρησή σας με μία κακοφτιαγμένη σελίδα.