Όλοι εμείς στη Smartwebdasign ξεκινώντας την κατασκευή ιστοσελίδας ακολουθούμε συγκεκριμένα standards προκειμένου τα έργα μας να έχουν την ποιότητα που εμείς αλλά και οι πελάτες μας επιζητούν.
Επειδή όμως η έννοια της ποιότητας δεν είναι κοινή σε όλους ας δούμε τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει μια ιστοσελίδα για να χαρακτηρίζετε “ποιοτική”.
1. Να φορτώνει και να λειτουργεί σε όλους τους browsers και να εμφανίζεται σωστά το περιεχόμενο της.
Ο κάθε browser (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Netscape, Opera, Safari) έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και κατά τον προγραμματισμό κάθε ιστοσελίδας ελέγχουμε ότι η εμφάνιση της θα είναι κοινή σε όλους τους browsers.
2. Να έχει γίνει πρόβλεψη έτσι ώστε να λειτουργεί σωστά και σε επόμενες εκδόσεις των browser.
Στη SmartWebDesign ακολουθούμε τα πρότυπα που έχει ορίσει η διεθνής κοινοπραξία για το internet (World Wide Web Consortium ή W3C) για τον τρόπο προγραμματισμού και κατασκευής μιας ιστοσελίδας έτσι ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι οι ιστοσελίδες που δημιουργούμε θα λειτουργούν σε όλων των ειδών τις συσκευές που κυκλοφορούν σήμερα και που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο μέλλον.
3. Να φορτώνει γρήγορα.
Ο χρόνος που κάνει μια ιστοσελίδα να εμφανιστεί (φορτώσει) είναι από τους βασικούς παράγοντες που θα κρατήσει ή θα διώξει αμέσως κάποιον επισκέπτη. Το πόσο γρήγορα θα εμφανιστεί μια σελίδα στην οθόνη του επισκέπτη έχει να κάνει από την επεξεργασία που έχει γίνει στα γραφικά της. Το κείμενο μιας ιστοσελίδας φορτώνει πολύ γρήγορα. Ο καθοριστικός παράγοντας είναι η συμπίεση των γραφικών της (φωτογραφίες, εικόνες κτλ.) που μπορεί να κάνει την ίδια ιστοσελίδα να φορτώνει στο ένα δέκατο του χρόνου.
4. Να είναι ευανάγνωστη προσφέροντας την πληροφορία εύκολα και χωρίς πολύ κόπο και ψάξιμο.
Αν και η πρώτη εικόνα κάθε ιστοσελίδας είναι καθοριστική για το αν θα παραμείνει σε αυτή ο επισκέπτης, τελικά η πληροφορία είναι αυτή που θα οδηγήσει τον επισκέπτη στο επιθυμητό για τον επιχειρηματία αποτέλεσμα. Η πολυπλοκότητα εύρεσης της ζητούμενης πληροφορίας από τον επισκέπτη και τα πολλά κλικ είναι παράγοντας που θα τον κάνει να εγκαταλείψει την ιστοσελίδα γρήγορα. Προσέχουμε λοιπόν στην κατασκευή ιστοσελίδας, η πληροφορία να είναι εύκολο να βρεθεί, να είναι σαφής και εύστοχη.
5. Να ακολουθεί τα μοτίβα χρηστικότητας που έχουν συνηθίσει οι χρήστες του διαδικτύου.
Το διαδίκτυο ακολουθεί συγκεκριμένες λειτουργίες και ιι χρήστες έχουν συνηθίσει μερικά πράγματα όπως να κάνουν κλικ (θεωρώντας ότι είναι σύνδεσμος – link) σε υπογραμμισμένο μπλε κείμενο. Δεν είναι σωστό να πηγαίνουμε αντίθετα στις συνήθειες των χρηστών. Επίσης, έχουν συνηθίσει να πηγαίνουν στην αρχική σελίδα μιας ιστοσελίδας πατώντας στο λογότυπο που βρίσκεται πάνω αριστερά στην οθόνη. Ακόμα, ψάχνουν για link προς τα στοιχεία ή φόρμα επικοινωνίας στο τελευταίο link της μπάρας πλοήγησης.
6. Να χρησιμοποιεί αρμονικό και καλαίσθητο συνδυασμό χρωμάτων.
Ο συνδυασμός των χρωμάτων που επιλέγεται στην κατασκευή ιστοσελίδας είναι σε άμεση συνάρτηση με τον στόχο που έχει θέσει, με το εταιρικό προφίλ της κάθε εταιρίας και με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αυτή θέλει να προωθήσει. Ο χρόνος που ξοδεύει ο μέσος χρήστης για να αποφασίσει αν τον ενδιαφέρει η ιστοσελίδα που έχει επισκεφτεί είναι 3-5 δευτερόλεπτα. Το οπτικό σύνολο θα πρέπει να είναι ξεκούραστο στο μάτι και να “καλεί” τον επισκέπτη να εξερευνήσει την ιστοσελίδα.
7. Να έχει συγκεκριμένο στόχο και να παραμένει σε αυτόν από την αρχή μέχρι το τέλος.
Βασικός παράγοντας επιτυχίας για μια ιστοσελίδα είναι πριν ξεκινήσουμε το σχεδιασμό της να έχουμε ορίσει με σαφήνεια τους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε με τη δημιουργία της. Σε ποιους θα απευθύνεται και τι θέλουμε να πετύχουμε με αυτή. Ενδεικτικά κάποιοι από τους στόχους μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι: προσέλκυση νέων πελατών, δημιουργία επιχειρηματικών επαφών, παρουσίαση προϊόντων, συλλογή e-mail για δημιουργία βάσης δεδομένων, αναβάθμιση προφίλ κτλ.
Στην SmartWebDesign η ποιότητα είναι συνώνυμη με το όνομα μας. Σκοπός και κύριο μέλημα μας είναι να σας βοηθήσουμε να πετύχετε τους στόχους σας.