Το αγοραστικό κοινό περνά μεγάλο μέρος του χρόνου του online με αποτέλεσμα η διαφήμιση σε πλατφόρμες, όπως η Google και το Facebook, να αποτελούν από τα πιο δημοφιλή και αποδοτικά εργαλεία για την προσέγγιση των επίδοξων καταναλωτών. Έτσι, το δίλημμα Διαφήμιση Google Vs Facebook είναι μια συχνή απορία που ως digital agency καλούμαστε να απαντήσουμε στους ήδη υφιστάμενους πελάτες μας, αλλά και στους επιχειρηματίες που μας προσεγγίζουν αναζητώντας τον πιο αποδοτικό τρόπο digital διαφήμισης.
Φυσικά, η επιλογή ανάμεσα στα δύο δεν είναι καθόλου απλή, καθώς η εκάστοτε απόφαση πρέπει να ληφθεί βάσει πολλών παραμέτρων, όπως είναι η φύση της διαφημιζόμενης επιχείρησης, οι εξατομικευμένοι στόχοι της, αλλά και το διαθέσιμο budget.
Έχοντας όλα αυτά υπόψιν, πάμε να αναλύσουμε τα επιμέρους χαρακτηριστικά της διαφήμισης σε Google και Facebook, ώστε να καταλήξετε ευκολότερα στο συμπέρασμα της καλύτερης επιλογής για εσάς.
Για να κατανοήσουμε επαρκώς τη λειτουργία των Google Ads είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε κάποιες γενικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η Google. Η Google αποτελεί την μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο, μετρώντας δισεκατομμύρια επισκέψεων ανά μήνα. Ένας από τους βασικούς σκοπούς της Google είναι να παρέχει αξιόπιστο, χρήσιμο και συναφές περιεχόμενο στις αναζητήσεις των χρηστών της, οι οποίες γίνονται βάσει λέξεων-κλειδιών.
Τα Google Search Ads αποτελούν διαφημίσεις της Google και δημιουργούνται με σκοπό την προβολή της εκάστοτε επιχείρησης και των προϊόντων της σε δυνητικούς πελάτες, μετά από την αναζήτηση τους στη Google. O τρόπος χρέωσης που χρησιμοποιείται στα Google Ads είναι η χρέωση ανά click (PPC), πράγμα που σημαίνει ότι πληρώνετε μόνο όταν κάποιος κλικάρει την διαφήμισή σας.
Κατά τη δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας στη Google, πρέπει αρχικά να στοχευθούν οι λέξεις-κλειδιά υψηλής εμπορικής σημασίας για την επιχείρηση, λέξεις δηλαδή που χρησιμοποιούν οι υποψήφιοι πελάτες σας, για να αναζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες, παρόμοια με αυτά που παρέχετε. Έπειτα, πρέπει να ορίσετε το χρηματικό αντίτιμο, το οποίο θέλετε να διαθέσετε όταν κάποιος κλικάρει πάνω στη διαφήμισή σας.
Η Google στη συνέχεια διενεργεί ένα είδος δημοπρασίας με σκοπό να αποφασίσει την κατάταξη (ranking) των διαφημίσεων που περιέχουν τους ίδιους όρους αναζήτησης, ωστόσο δεν επιλέγει πάντα ως πρώτη την διαφήμιση με την μεγαλύτερη προσφορά. Ο αλγόριθμος της Google λαμβάνει πολλές διαφορετικές παραμέτρους υπόψιν, όπως είναι ο δείκτης ποιότητας της διαφήμισής σας (Quality Score), βάσει του οποίου προτείνονται βελτιώσεις σε μία διαφήμιση. Μία επιτυχημένη και αποδοτική διαφήμιση οφείλει να σας προσφέρει τον μέγιστο αριθμό click στο χαμηλότερο δυνατό κόστος, αποφέροντας σας έτσι πολλαπλάσιο κέρδος από τα χρήματα που έχετε επενδύσει στο διαφημιστικό σας budget.
Το Facebook αποτελεί το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχοντας κατά μέσο όρο 1.84 δισ. ημερήσιους χρήστες. Τo Facebook εκτός από ένα δημοφιλές μέσο επικοινωνίας και έναν τόπο ανταλλαγής απόψεων, αποτελεί ένα πανίσχυρο εργαλείο marketing με το 44% των χρηστών του να παραδέχεται ότι η καταναλωτική συμπεριφορά του, επηρεάζεται από το Facebook.
Στη διαφήμιση στο Facebook o διαφημιζόμενος έχει την ευκαιρία να διαφημιστεί σε δύο από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες Social Media το Facebook και το Instagram παράλληλα. Ο δημιουργός ενός Facebook Ad καλείται όπως και στη διαφήμιση στη Google να θέσει έναν προϋπολογισμό, βάσει του οποίου το Facebook θα αποφασίσει τον αριθμό των εμφανίσεων που θα έχει η διαφήμιση του. Ωστόσο η διαφήμιση στο Facebook δεν στοχεύει σε όρους αναζητήσεων, αλλά σε κοινά, τα οποία να αποτελούν δυνητικούς αγοραστές για την επιχείρησή σας βάσει των ενδιαφερόντων τους.
Το Facebook έχει μία τεράστια βάση δεδομένων, από την οποία μπορεί πολύ εύκολα να αντλήσει πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα των χρηστών του αποτέλεσμα την δημιουργία του κατάλληλου κοινού για τη εκάστοτε ανάγκη της επιχείρησής σας. Ανάλογα με το είδος του Facebook Ad που θα επιλέξετε μπορείτε να επιτύχετε και έναν διαφορετικό επιχειρηματικό στόχο π.χ. ενίσχυση του Brand Awareness ή αύξηση των Conversions.
Όπως αναφέρθηκε και πριν, τα δύο κανάλια έχουν διαφορετικούς τρόπους στόχευσης. Η Google στοχεύει τους χρήστες της βάσει λέξεων-κλειδιών στις αναζητήσεις τους, ενώ το Facebook βάσει των ενδιαφερόντων τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μία διαφήμιση στη Google απευθύνεται σε χρήστες, οι οποίοι έχουν ήδη μία καταναλωτική ανάγκη που θέλουν να ικανοποιήσουν και πραγματοποιούν αναζητήσεις με τις αντίστοιχες λέξεις κλειδιά για να το καταφέρουν π.χ. Κατασκευή Ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη. Συνεπώς, μια διαφημιστική καμπάνια στη Google απευθύνεται σε χρήστες, οι οποίοι είναι αρκετά κοντά στο conversion, στο να κάνουν δηλαδή κάποια αγορά από την επιχείρησή σας.
Μια διαφήμιση στο Facebook από την άλλη στοχεύει στο να δημιουργήσει μία αγοραστική ανάγκη σε ένα σύνολο ανθρώπων που πιθανότατα να είναι δεκτικό προς αυτή. Βρίσκεται δηλαδή σε ένα αρκετά πρώιμο στάδιο στην πορεία τους προς το καλάθι αγορών.
Λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού που υπάρχει όσον αφορά κάποιες λέξεις κλειδιά & της εγγύτητας που έχει ο χρήστης στο conversion. Το κόστος ανά click των Google Ads μπορεί να είναι αυξημένο σε σχέση με αυτό των Facebook Ads. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως τα Google Ads έχουν ένα αρκετά πιο λειτουργικό support το οποίο υποστηρίζεται και στα Ελληνικά.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου, δεν υπάρχει μία εύκολη απάντηση σε αυτό το ερώτημα, καθώς οι παράγοντες που πρέπει να καθορίσουν την απόφασή σας, είναι πολλοί. Συνήθως, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνονται μέσω μιας συνδυαστικής στρατηγικής διαφήμισης που χρησιμοποιεί και τις δύο πλατφόρμες. Οι αποφάσεις βέβαια πάντα λαμβάνονται βάσει του διαθέσιμου budget και των εξατομικευμένων αναγκών κάθε επιχείρησης, καθώς ο βασικός στόχος μιας διαφημιστικής στρατηγικής είναι η αύξηση της κερδοφορίας με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Η επιλογή ανάμεσα στη Google και στη Facebοok διαφήμιση έχει να κάνει με πολλές επιμέρους παραμέτρους, ενώ μία συνδυαστική στρατηγική διαφήμισης είναι αυτή που θα σας αποφέρει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.
Στη SmartWebDesign είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε το ιδανικό πλάνο πληρωτής διαφήμισης για την επιχείρησή σας. Για να εξασφαλίσετε το μέγιστο δυνατό κέρδος με το χαμηλότερο για εσάς κόστος