Διαφήμιση στο YouTube: Γιατί και πως να την κάνετε!
Το YouTube αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά τη Google με τους χρήστες του να περνούν κατά μέσο όρο περίπου 20 λεπτά κάθε ημέρα και 120 ώρες τον χρόνο σε αυτό! Δεν είναι λοιπόν καθόλου περίεργο που το YouTube αποτελεί επίσης μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες διαφήμισης. Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά πως δημιουργείται μία διαφήμιση στο YouTube, ποιο είναι το κόστος της αλλά και το πως μπορεί να είναι ωφέλιμη για την επιχείρησή σας!
Γιατί να διαφημιστείτε στο YouTube;
Αν μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις τότε φανταστείτε πόσα μπορεί να πει για εσάς και την επιχείρησή σας ένα video, αρκεί βέβαια να είναι έξυπνο και καλογυρισμένο!
Κοινό: όπως ειπώθηκε και πριν το Υoutube αποτελεί μία πλατφόρμα με δισεκατομμύρια, οι οποίοι είναι έτοιμοι να καταναλώσουν οπτικοακουστικό υλικό είτε για να διασκεδάσουν, είτε για να ενημερωθούν, είτε απλώς για να χαλαρώσουν. Με τη σωστή στόχευση, σίγουρα μέσα σε αυτό το κοινό μπορείτε να βρείτε πολλούς πελάτες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
- Πωλήσεις: Το 70% των χρηστών στο ΥouTube έχει αγοράσει έστω και μία φορά ένα προϊόν το οποίο έχει δει σε διαφήμιση στο YouTube!
- Εταιρική Ταυτότητα: Ένα βίντεο στο Υoutube αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο όχι μόνο για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, αλλά και για να επικοινωνήσετε την φιλοσοφία και την εταιρική σας ταυτότητα.
Remarketing: Στο YouTube έχετε την ευκαιρία να τρέξετε διαφημίσεις remarketing οι οποίες μπορούν να προβληθούν είτε σε χρήστες οι οποίοι έχουν ήδη αλληλοεπιδράσει με το περιεχόμενό σας, είτε στο Display Network της Google.
Ποιο είναι το κόστος της διαφήμισης στο ΥouTube;
Όπως και σε κάθε άλλη διαφημιστική πλατφόρμα, το κόστος της διαφήμισης στο ΥouTube ποικίλει ανάλογα με το διαθέσιμο budget, το είδος της ΥouTube διαφήμισης που θα επιλέξετε αλλά και τη μερίδα του κοινού στην οποία θα στοχεύσετε. Ωστόσο, είναι γεγονός πως μία διαφημιστική καμπάνια στο YouTube μπορεί να σας αποφέρει έναν τεράστιο όγκο προβολών με ελάχιστο κόστος. Στην παρακάτω εικόνα μπορείτε να διαπιστώσετε πως η διαφήμιση ενός πελάτη μας είχε πάνω από 42.000 εμφανίσεις ενώ απέσπασε 10.606 προβολές με μόλις 47 ευρώ. Αυτό εν ολίγοις σημαίνει πως για κάθε 1.000 άτομα που παρακολούθησαν την διαφήμισή μας για πάνω από 30 δευτερόλεπτα, ο πελάτης μας πλήρωσε λιγότερα από 4 ευρώ!
Είδη YouTube διαφήμισης
Το πρώτο πράγμα που πιθανότατα να σας έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε μία διαφήμιση στο YouTube, είναι οι διαφημίσεις με το κουμπάκι «skip» που παίζουν στην αρχή ενός βίντεο. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα είδη διαφήμισης που θα αναλύσουμε παρακάτω:
- Διαφημίσεις TrueView
- Διαφημίσεις χωρίς δυνατότητα παράβλεψης
- Διαφημίσεις Bumper
- Διαφημίσεις επικάλυψης
Διαφημίσεις TrueView
Οι διαφημίσεις TrueView αποτελούν όντως την πιο δημοφιλή επιλογή για τις επιχειρήσεις αλλά και την πιο φιλική επιλογή προς τους χρήστες του ΥouTube καθώς έχουν μεγαλύτερο έλεγχο πάνω σε αυτές. Για αυτή την διαφήμιση θα χρειαστεί να πληρώσετε χρήματα μόνο αν ο χρήστης δει πραγματικά την διαφήμισή σας. Αυτές οι διαφημίσεις χωρίζονται σε δύο υποείδη, οι διαφημίσεις Ιn-stream και Ιn-display.
Οι διαφημίσεις “Ιn-stream” ξεκινούν συνήθως πριν την έναρξη του βίντεο και έχουν διάρκεια 15-30 δευτερόλεπτα.
Αν θέλετε περισσότερο χρόνο, οι διαφημίσεις “in-display” είναι μια καλύτερη επιλογή. Οι “in-display” διαφημίσεις μεταφέρουν τους χρήστες απευθείας σε ένα δικό σας YouTube βίντεο και όχι στην ιστοσελίδα σας. Αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό όριο για αυτές τις διαφημίσεις, το YouTube συνιστά να μην έχουν διάρκεια μεγαλύτερη από 3 λεπτά.
Διαφημίσεις xωρίς δυνατότητα παράλειψης
Οι διαφημίσεις χωρίς δυνατότητα παράλειψης είναι αυτές που “αναγκάζουν” τους χρήστες να τις παρακολουθήσουν μέχρι το τέλος. Είναι σχετικά μικρές με διάρκεια διαρκώντας από 15 έως 30 δευτερόλεπτα. Αυτές οι διαφημίσεις παίζουν συνήθως πριν το βίντεο (pre-roll), αλλά μπορούν να μπουν και στη μέση (mid-roll) ή στο τέλος.
Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις πληρώνονται ανά χίλια views και αποτελούν την ιδανική επιλογή αν θέλετε να προβάλετε άμεσα σε μεγάλο κοινό την επιχείρησή σας, χρησιμοποιώντας ένα σύντομο και δυνατό βίντεο του οποίου το μήνυμα θα γίνεται άμεσα αντιληπτό!
Διαφημίσεις video bumper
Οι bumper διαφημίσεις έχουν ακόμα μικρότερη διάρκεια από την προηγούμενη κατηγορία (μόλις 6 δευτερόλεπτα). Προβάλλονται συνήθως στην αρχή ενός βίντεο και ο τρόπος κοστολόγησης τους είναι επίσης ανά 1000 προβολές. Αν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε διαφήμιση bumper πρέπει να έχετε στο νου σας πως το διάστημα που έχετε για να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας είναι πολύ μικρό, πράγμα που σημαίνει πως η παραγωγή της διαφήμισής πρέπει να γίνει έχοντας εξαρχής υπόψιν ότι προορίζεται για το bumper ad format.
Διαφημίσεις επικάλυψης
Οι διαφημίσεις επικάλυψης είναι διαθέσιμές μόνο για τις οθόνες των σταθερών υπολογιστών και των laptops. Στις διαφημίσεις επικάλυψης, το κείμενο και η εικόνα της διαφήμισης παίζουν σαν banners με τη μορφή δυναμικού κειμένου και εικόνας.
Πώς κάνω διαφήμιση στο YouTube;
Για να τρέξετε διαφήμιση στο YouTube υπάρχουν δύο βασικές προϋποθέσεις. Αρχικά πρέπει να έχετε λογαριασμό στο YouTube ώστε να ανεβάσετε το βίντεο της διαφήμισης σας. Επίσης πρέπει να έχετε διαφημιστικό λογαριασμό Google Ads, ώστε να δημιουργήσετε την καμπάνια σας, αλλά και να έχετε πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που αφορούν την πορεία της.
Είναι κατανοητό πως η δημιουργία διαφήμισης στο YouTube μπορεί να σας φαίνεται μία αρκετά δύσκολή υπόθεση, η οποία απαιτεί τους χειρισμούς ενός επαγγελματία μακετίστα και εν μέρει έχετε δίκιο. Το να απευθυνθείτε σε ένα έμπειρο digital agency το οποίο είναι πιστοποιημένος Google Partner, είναι σίγουρο πως θα σας γλιτώσει από περιττό κόπο αλλά και χρήματα, καθώς δεν θα αναλωθείτε σε άσκοπες δοκιμές.
Ωστόσο, είναι πάντοτε ωφέλιμο να κατανοούμε όποια διαφημιστική ενέργεια γίνεται για την επιχείρησή μας και το πως αυτή λειτουργεί. Για αυτό τον σκοπό έχουμε ετοιμάσει για εσάς έναν σύντομο οδηγό για το πως δημιουργούνται οι youTube διαφημίσεις.
Βήμα 1ο
Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Google Ads και επιλέξτε να δημιουργήσετε μία νέα καμπάνια.
Στη συνέχεια θα κληθείτε επιλέξετε τον στόχο της καμπάνιας σας ανάμεσα στις 7 επιλογές που σας δίνουν τα Google Ads:
- Πωλήσεις
- Δυνητικοί πελάτες
- Επισκεψιμότητα ιστοτόπου
- Μελέτη στοιχείων προϊόντων και επωνυμιών
- Αναγνωρισιμότητα επωνυμίας και προσέγγιση χρηστών
- Προώθηση εφαρμογών
- Δημιουργήστε μια καμπάνια χωρίς την καθοδήγηση ενός στόχου
Βήμα 2ο
Στη συνέχεια θα κληθείτε να επιλέξετε τον τύπο της καμπάνιας που θα τρέξετε και εδώ όπως φαντάζεστε θα πρέπει να πατήσετε την επιλογή «Βίντεο». Μετέπειτα πρέπει να επιλέξετε έναν τύπο διαφήμισης από αυτούς που αναλύθηκαν παραπάνω
Note: Στην πλατφόρμα του YouTube μπορούν να εμφανιστούν επίσης διαφημίσεις display, οι οποίες όμως φυσικά δεν έχουν τη μορφή βίντεο αλλά δυναμικού κειμένου και εικόνας.
Βήμα 3ο
Σε αυτό το βήμα θα πρέπει να παραμετροποιείσετε τη YouTube διαφήμισή σας! Ο μεταβλητές οι οποίες θα κληθείτε να καθορίσετε είναι οι παρακάτω:
Στρατηγική προσφοράς: Η στρατηγική προσφορά σας θα καθοριστεί κυρίως από το είδος της καμπάνιας σας (αν στοχεύει δηλαδή σε μετατροπές, κλικ ή εμφανίσεις)
Προϋπολογισμός: Εδώ μπορείτε να επιλέξετε πόσα χρήματα θέλετε να ξοδέψετε είτε ανά ημέρα είτε εφάπαξ για όλη τη διάρκεια της καμπάνιας.
Τοποθεσία: Εδώ επιλέγετε την τοποθεσία στην οποία θέλετε να παίζεται η διαφήμισή σας (χώρα, νομός, πόλη). Έχετε ακόμα την ευκαιρία να ορίσετε και χιλιομετρική ακτίνα από την επιχείρησή σας.
Κοινό: Σε ποιους δηλαδή θα θέλατε να προβάλετε η διαφήμιση σας ( Οι χρήστες μπορούν να στοχευθούν βάσει ηλικίας, φύλου ενδιαφερόντων και αναζητήσεων).
Εξαιρέσεις περιεχομένου: Εξαιρώντας κομμάτια του κοινού που δεν θέλετε να εμφανίζεται η διαφήμισή σας π.χ. παιδιά μπορείτε να γλιτώσετε μεγάλο κομμάτι του διαφημιστικού σας budget.
Βήμα 4ο
Φτάσαμε στο τελευταίο βήμα πριν την δημοσίευση της διαφήμισής σας! Εδώ επιλέγετε το βίντεο που θέλετε να προωθήσετε αντιγράφοντας το URL του στο αντίστοιχο πεδίο. Πατώντας την επιλογή «Aποθήκευση» η διαφήμισή σας θα περάσει τον έλεγχο ποιότητας της Google και θα ξεκινήσει να προβάλλεται!
Γιατί να απευθυνθείτε σε εμάς
Αν η διαφήμιση στο YouTube σας φαίνεται συναρπαστική αλλά ταυτόχρονα δύσκολη, επικοινωνήσετε μαζί μας! Η εταιρεία μας ως πιστοποιημένη Google Partner και έχοντας πολυετή εμπειρία το κομμάτι της πληρωτής διαφήμισης, είναι το κατάλληλο agency για την δημιουργία και διαχείριση της YouTube διαφήμισής σας!