Τι είναι το Google Analytics
Το Google Analytics είναι μια υπηρεσία ανάλυσης δεδομένων του διαδικτύου που παρέχει στοιχεία και στατιστικά από την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή σας. Η υπηρεσία αποτελεί μέρος του Google Marketing Platform και είναι δωρεάν. Μοναδική προϋπόθεση για τη χρήση της είναι η ύπαρξη ενός Google λογαριασμού.
Το Google Analytics χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση της απόδοσης ενός website και τη συλλογή insights για την περιήγηση των χρηστών του σε αυτό. Μπορεί να βοηθήσει έναν οργανισμό να προσδιορίσει τις κορυφαίες πηγές επισκεψιμότητας των χρηστών, να μετρήσουν την επιτυχία των μάρκετινγκ ενεργειών και διαφημιστικών εκστρατειών του, να παρακολουθήσει τις ολοκληρώσεις στόχων (όπως αγορές, να προσθέσουν προϊόντα σε καλάθια), να ανακαλύψει μοτίβα και τάσεις στην αφοσίωση των χρηστών και να αποκτήσει επιπρόσθετες πληροφορίες για τους χρήστες, όπως δημογραφικά στοιχεία, γεωγραφική θέση κλπ.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το Google Analytics για να αποκτήσουν και να αναλύσουν διάφορα αναλυτικά στοιχεία συμπεριφοράς των πελατών τους, μέσω των οποίων βελτιώνουν τις μάρκετινγκ καμπάνιες τους, αυξάνουν την επισκεψιμότητα τους και το χρόνο παραμονής των χρηστών στην ιστοσελίδα τους.
Υπολογίζεται ότι πάνω από 70 εκατομμύρια ιστοσελίδας παγκοσμίως κάνουν χρήση των Google Analytics!
Πως δουλεύει το Google Analytics
Το Google Analytics καταγράφει τα δεδομένα χρήστη από κάθε επισκέπτη ιστότοπου μέσω της χρήσης ετικετών σελίδας (tags). Ένα JavaScript tag εισάγεται στον κώδικα κάθε σελίδας και κάθε φορά που ένας χρήστης την επισκέπτεται συλλέγει δεδομένα τα οποία στέλνει σε έναν από τους σέρβερ συλλογής δεδομένων της Google. Το Google Analytics μπορεί στη συνέχεια να δημιουργήσει προσαρμόσιμες αναφορές για την παρακολούθηση και οπτικοποίηση δεδομένων όπως ο αριθμός των χρηστών, τα ποσοστά εγκατάλειψης, οι μέσες διάρκειες περιόδου σύνδεσης, οι περίοδοι σύνδεσης ανά κανάλι, οι προβολές σελίδας, οι ολοκληρώσεις στόχων και άλλα πολλά.
Το Google Analytics περιλαμβάνει λειτουργίες που μπορούν να βοηθήσουν τους χρήστες να εντοπίσουν τάσεις και μοτίβα στον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με την ιστοσελίδα τους όπως predictive analytics, παρακολούθηση στόχων, οπτικοποίηση δεδομένων, καταγραφή ανωμαλιών και πολλά ακόμα.
Universal Analytics ή Google Analytics 4
Η Google έχει δημιουργήσει 2 διαφορετικά μοντέλα Analytics. Τα Universal Analytics τα οποία και κατήργησε τον Ιούνιο του 2023 και τα Google Analytics 4 τα οποία παρουσίασε το 2020 που αποτελούν τη νεότερη και μοναδική διαθέσιμη έκδοση Google Analytics αυτή τη στιγμή.
Τα Universal Analytics χρησιμοποιούσαν ένα μοντέλο δεδομένων με βάση τις προβολές σελίδων. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο κατάλληλα για την παρακολούθηση της δραστηριότητας των χρηστών σε έναν ιστότοπο που βασίζεται σε προβολές σελίδων χωρίς όμως να δίνει έμφαση στο ποιες ενέργειες κάνουν σε αυτή οι χρήστες.
Τα Google Analytics 4 έχουν σχεδιαστεί για να είναι πιο ευέλικτα και προσαρμόσιμα από τα Universal Analytics. Χρησιμοποιούν ένα μοντέλο δεδομένων με βάση τα συμβάντα, το οποίο εστιάζει στις αλληλεπιδράσεις των χρηστών με έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή και όχι στις προβολές σελίδων.
Reporting & σημαντικά Metric του Google Analytics
Όπως αναφέραμε ήδη το Google Analytics προσφέρει εκτενέστατο reporting και αναφορές που βοηθάνε καλύτερα στην κατανόηση των δεδομένων. Οι αναφορές χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:
- Επισκεψιμότητα: Αυτές οι αναφορές παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό και την προέλευση των επισκεπτών σας, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με το website σας.
- Συμπεριφορά: Αυτές οι αναφορές παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες κινούνται στον ιστότοπό σας, ποιες σελίδες βλέπουν και ποια στοιχεία αλληλεπιδρούν.
- Στόχοι: Αυτές οι αναφορές παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες επιτυγχάνουν τους στόχους σας, όπως η εγγραφή σε ένα ενημερωτικό δελτίο ή η αγορά ενός προϊόντος.
Τα σημαντικά metric του Google Analytics είναι τα εξής:
- Αριθμός επισκεπτών: Ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που έχουν επισκεφθεί τον ιστότοπό σας σε μια συγκεκριμένη περίοδο.
- Πηγές επισκεψιμότητας: Οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι χρήστες βρίσκουν την ιστοσελίδα σας, όπως οι μηχανές αναζήτησης, οι παραπομπές από άλλους ιστότοπους ή οι άμεσες επισκέψεις.
- Ποσοστό εγκατάλειψης: Το ποσοστό των επισκεπτών που φεύγουν από τον ιστότοπό σας χωρίς να δουν άλλη σελίδα.
- Διάρκεια επίσκεψης: Ο μέσος χρόνος που οι χρήστες ξοδεύουν στην ιστοσελίδα σας.
- Διαδρομή επίσκεψης: Οι σελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης.
- Δημογραφικά στοιχεία επισκεπτών: Οι πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες σας, όπως η γεωγραφική τους θέση, η ηλικία τους και το φύλο τους.
Αυτές είναι μόνο μερικές από τις πολλές αναφορές και metric που προσφέρει το Google Analytics. Η επιλογή των αναφορών και των metric που είναι σημαντικά για εσάς εξαρτάται από τους στόχους σας για τον ιστότοπό σας. Ένα από τα δυνατότερα features του είναι ότι προσφέρει τη δυνατότητα για δημιουργία custom reporting και συνδυασμό διαφορετικών metric και data.
Πως γίνεται η εγκατάσταση του Google Analytics
Η εγκατάσταση του Google Analytics μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:
- Αυτόματα, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο δημιουργίας ιστοτόπων ή ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) που υποστηρίζει τη λειτουργία αυτή. Μερικά από τα CMS που μπορείτε να περάσετε το Google Analytics χωρίς τη χρήση κώδικα είναι το WordPress, Shopify, Drupal και Wix
- Με μη αυτόματο τρόπο, προσθέτοντας χειροκίνητα τον κώδικα της ετικέτας Google στο κώδικα του website σας.
Σε περίπτωση που θέλετε να χρησιμοποιήσετε το E-Commerce Tracking, δηλαδή την καταγραφή των αγορών και αγορών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα χρειάζεται περαιτέρω παραμετροποίηση και η εγκατάσταση έξτρα κώδικα. Έτσι, θα μπορείτε να βλέπετε:
- τον αριθμό των αγορών στο eshop σας
- την αξία των προϊόντων που πουλήθηκαν
- την τοποθεσία των πελατών
- ποια προϊόντα είχαν τις περισσότερες πωλήσεις
Και να δημιουργείται ξεχωριστές λίστες με τους πελάτες σας που μπορείτε να αξιοποιήσετε για τις Google Ads διαφημίσεις σας.
Χρειάζεστε βοήθεια με την εγκατάσταση του Google Analytics στην ιστοσελίδα σας;
Στη SmartWebDesign παρέχουμε υπηρεσίες εγκατάστασης και παραμετροποίησης Google Analytics. Το κόστος εγκατάστασης ξεκινάει από τα 100€
Google Analytics – Εργαλείο για βέλτιστο Digital Marketing
Το Google Analytics και η ανάλυση δεδομένων είναι δύο από τα πιο σημαντικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο digital marketing. Με τη βοήθεια αυτών των εργαλείων, οι marketers μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τους επισκέπτες τους, να παρακολουθήσουν την αποτελεσματικότητα των καμπάνιας τους και να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές τους.
Στη SmartWebDesign η τακτική παρακολούθηση των Google Analytics λογαριασμών των πελατών μας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Μέσα από αυτά βελτιστοποιούμε και καταφέρνουμε να βελτιώνουμε σε μηνιαία βάση τα αποτελέσματα μας!
Είστε έτοιμοι να αξιοποιήσετε τα δεδομένα σας και να βελτιώσετε τα αποτελέσματα των Digital Marketing ενεργειών σας;