Τα προσωπικά δεδομένα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθετεί συνεχώς νέους κανόνες για την προστασία τους και ωθεί και υποχρεώνει όλες τις πλατφόρμες που διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα να εφαρμόζουν συνεχώς πιο αυστηρούς κανόνες για την προστασία τους.
Μέσα στον Μάρτιο του 2024, όλες οι ιστοσελίδες και τα e-shops θα πρέπει να συμμορφωθούν με την καινούργια ανανεωμένη πολιτική συναίνεσης της ΕΕ για την εξατομίκευση διαφημίσεων. Η τροποποίηση αυτή είναι επιβεβλημένη και επηρεάζει τις λειτουργίες μέτρησης που χρησιμοποιεί ο κάθε ιστότοπος.
Τι είναι το Google Consent Mode;
Το Google Consent Mode είναι το εργαλείο που παρέχεται από την Google και διευκολύνει τη διαχείριση της συγκατάθεσης των χρηστών για τα cookies και τις τεχνολογίες παρακολούθησης ιστού σε ιστότοπους μέσω ενός ενσωματωμένου cookie banner ή widget απορρήτου. Η λειτουργία συναίνεσης αναφέρεται στη συλλογή πρόσθετων δεδομένων από χρήστες που δεν έδωσαν συγκεκριμένη συγκατάθεση για τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων. Έτσι, η Google μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένες διαφημίσεις και να αναλύει τη συμπεριφορά των χρηστών χωρίς να παραβιάζει την ιδιωτικότητά τους.
Με το Google Consent Mode όλες οι ιστοσελίδες και τα e-shops συμμορφώνονται με κανονισμούς όπως ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) και η οδηγία ePrivacy.
Αναβάθμιση σε Google Consent Mode V2
Η μετάβαση στο Google Consent Mode V2 αποτελεί μια σημαντική βελτίωση του τρόπου με τον οποίο οι ιστοσελίδες διαχειρίζονται τη συγκατάθεση των χρηστών για τα cookies και τις τεχνολογίες παρακολούθησης ιστού.
Η μετάβαση στην έκδοση 2 δεν είναι απλώς μια τεχνική αναβάθμιση, αλλά αποτελεί μια ακόμα καλύτερη ασφαλιστική δικλείδα που ρυθμίζει τους κανόνες σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του διαδικτύου. Τονίζει την ανάγκη οι ιστότοποι όχι μόνο να συμμορφώνονται με τις νομικές απαιτήσεις, αλλά και να το κάνουν με τρόπο που να δίνει προτεραιότητα στην εμπιστοσύνη των χρηστών.
- Αν χρησιμοποιείτε τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Google, ιδιαίτερα μέσω του Google Analytics 4, η εφαρμογή της Λειτουργίας συναίνεσης μπορεί να καταστεί υποχρεωτική.
- Εάν συλλέγετε δεδομένα πρώτου μέρους ή χρησιμοποιείτε το Google Ads user_id ή μοιράζεστε Μετατροπές από το Google Analytics 4 στο Google Ads, η εφαρμογή της Λειτουργίας συναίνεσης είναι απαραίτητη και θα πρέπει να ορίσετε την αντίστοιχη σήμανση ad_user_data.
- Αν συλλέγετε δεδομένα για επαναληπτικό μάρκετινγκ μέσω των διαφημιστικών υπηρεσιών της Google, θα πρέπει επίσης να εφαρμόσετε τη Λειτουργία συναίνεσης και να ορίσετε τη σήμανση ad_personalization.
Είτε είναι υποχρεωτικό είτε είναι επιλογή σας να ενσωματώσετε τη λειτουργία συναίνεσης στην ιστοσελίδα σας ή το e-shop σας, θα πρέπει να το κάνετε το συντομότερο δυνατό.
Ποιοι υποχρεούνται να προχωρήσουν σε αναβάθμιση Google Consent Mode V2
Αν δεν χρησιμοποιείτε ή δεν σκοπεύετε ποτέ να χρησιμοποιήσετε κάποια από τις υπηρεσίες της Google ή δεν σας ενδιαφέρει η χρήση του Google Analytics, τότε η μόνη αιτία για τη σχετική αναβάθμιση είναι η εναρμόνιση της ιστοσελίδας σας σύμφωνα με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR).
Καθώς ήδη διανύουμε τον Μάρτιο 2024, μήνα κατά τον οποίο ξεκινάει η υποχρέωση της συμμόρφωσης των ιστοσελίδων με την ανανεωμένη πολιτική συναίνεσης της ΕΕ για την εξατομίκευση διαφημίσεων, αν ο ιστότοπός σας δεν υποστηρίζει το νέο μοντέλο Consent Mode V2 επικοινωνήστε μαζί μας.