Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στη Google
“Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στη Google;” Αποτελεί από τις πιο συχνές απορίες που καλούμαστε να απαντήσουμε ως SmartWebDesign στους πελάτες μας που τρέχουμε, ή ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν, καμπάνιες Google Ads.
Δυστυχώς, ξεκάθαρη απάντηση δεν υπάρχει. Αυτό συμβαίνει γιατί το κόστος των Google Ads εξαρτάται από πολλές μεταβλητές.
Σε αυτό το άρθρο θα προσδιορίσουμε ποιες είναι αυτές οι μεταβλητές και κάποιους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε το κόστος διαφήμισης της Google.
Πως υπολογίζει η Google την τιμή των διαφημίσεων
Για να καταλάβουμε ποιο είναι το κόστος της διαφήμισης στη Google πρώτα πρέπει να δούμε πως δουλεύει. Μία από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις σχετικά με το Google Ads είναι ότι οι διαφημιζόμενοι με το μεγαλύτερο budget είναι αυτοί που βγαίνουν πάντα πρώτοι. Αν και ισχύει ότι ένα μεγαλύτερο budget σίγουρα δεν βλάπτει και βοηθάει στο να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα θα δούμε πως τα Google Ads δίνουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούμε επιχειρήσεις με μεγαλύτερο budget αν ξέρουμε τον τρόπο.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως στις διαφημίσεις στη Google χρεωνόμαστε μόνο όταν κάποιος χρήστης κάνει κλικ πάνω στη διαφήμισή μας!
Τα Google Ads είναι δημοπρασία
Όταν ο χρήστης πραγματοποιεί μία αναζήτηση, τότε η Google κάνει έλεγχο αν για αυτή τη λέξη ή φράση υπάρχουν διαφημιζόμενοι που την έχουν θέση ως ένα keyword (λέξη κλειδί) στην οποία θέλουν να εμφανιστεί η διαφήμισή τους. Αν υπάρχουν τότε ξεκινάει η δημοπρασία.

Η Google αποφασίζει με ποια σειρά θα εμφανίσει τους διαφημιζόμενους με βάση το Ad Rank. Μία φόρμουλα με βάση το bid (το ποσό στο οποίο ο διαφημιζόμενος έχει θέσει για να πληρώνει 1 κλικ) και το quality score της διαφήμισης.
To quality score καθορίζεται από 3 παράγοντες:
- Την σχετικότητα που έχει το κείμενο της διαφήμισης με την αναζήτηση του χρήστη.
- Την εμπειρία που έχει ο χρήστης στη σελίδα δηλαδή αν βρήκε αυτό που αναζητούσε στο site σας
- Το προσδοκώμενο CTR. Δηλαδή, πόσο συχνά κάνει κλικ στη διαφήμισή σας έναντι των ανταγωνιστών.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες αξιολογούνται και μάλιστα η Google τους βαθμολογεί ώστε να μπορεί ο διαφημιζόμενος να δει που μπορεί να προβεί σε βελτιώσεις.
Άρα βλέπουμε ότι ένας διαφημιζόμενος με bid 1€ και Quality Score 10 μπορεί να εμφανιστεί ψηλότερα από κάποιον με bid 2€ αλλά Quality Score 4. Και εκεί βρίσκεται η ευκαιρία σε επιχειρήσεις με μικρότερο budget να λάβουν περισσότερα κλικ με χαμηλότερο κόστος από τον ανταγωνισμό τους.
To Ad Rank υπολογίζεται:

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις τιμές της Google Ads διαφήμισης
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, δεν υπάρχει καμία απλή ή ενιαία λύση για το ερώτημα πόσο θα κοστίσει το Google Ads στην επιχείρησή σας. Το κόστος διαφήμισης Google μπορεί να διαφέρει ανάλογα τον κλάδο στον οποίο ανήκει η επιχείρηση σας, την εποχικότητα των προϊόντων ή υπηρεσιών σας αλλά και την στόχευση που κάνουμε εμείς οι ίδιοι ως διαφημιζόμενοι.
Κλάδος Επιχείρησης
Υπάρχουν κλάδοι που ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος όπως ο κλάδος της ένδυσης με δεκάδες e-shop να διαφημίζονται σε λέξεις κλειδιά και να ανεβάζουν τις τιμές διαφήμισης.
Από την εμπειρία μας έχουμε δει από 0,04€ έως και 5€ κόστος ανά κλικ για τους πελάτες μας. Βλέπουμε δηλαδή ότι η διαφορά στο κόστος ανά κλικ μπορεί να είναι τεράστια.

Για αυτό είναι σημαντικό να μην αναλωνόμαστε σε “πόλεμο” με τους ανταγωνιστές μας για το ποιος θα εμφανίζεται πρώτος στις αναζητήσεις αλλά να επικεντρωθούμε στο να έχουμε το μέγιστο δυνατό κέρδος στα πλαίσια του διαφημιστικού μας budget.
Εποχικότητα
Η εποχικότητα παίζει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση του κόστους. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο του Black Friday ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα αυξάνουν την διαφημιστική τους δαπάνη έως και 10 φορές καθώς τότε οι επιχειρήσεις περιμένουν αυξημένο ενδιαφέρον από τους πελάτες άρα και πωλήσεις.
Ένα ακόμα παράδειγμα επιχειρήσεων που βλέπουν τεράστια διακύμανση στο κόστος διαφήμισής της Google είναι αυτές του τουριστικού κλάδου (ξενοδοχεία, γραφεία εκδρομών, τουριστικά γραφεία κλπ) των οποίων τα διαφημιστικα κόστη εκτοξεύονται όσο πλησιάζουμε την καλοκαιρινή περίοδο λόγω τεράστια αύξησης του όγκου αναζητήσεων από τους χρήστες άρα και της ανάγκης μεγαλύτερου budget για να καλύψουν την ζήτηση.
Στόχευση Διαφημιζόμενου
Ο πιο σημαντικός παράγοντας που θα καθορίσει το κόστος διαφήμισης σας στη Google είναι ο στόχος σας είναι το τι θέλετε να επιτύχετε.
- Είστε μια νέα επιχείρηση με μικρό διαφημιστικό budget ή μια εδραιωμένη εταιρεία που θέλει να αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις της;
- Είναι πολλές οι λέξεις κλειδιά που θα διαφημιστείτε και τι όγκο αναζήτησης έχουν;
- Θέλετε να διαφημιστείτε σε πολλές χώρες ή σε μία συγκεκριμένη περιοχή;
- Θα παίζει η διαφήμιση σας όλο το 24ωρο ή κάποιες ώρες της ημέρας;
- Για πόσο καιρό σκοπεύετε να τρέξετε τις διαφημίσεις;
Όλες αυτές οι μεταβλητές καθορίζουν το ποσό που θα δίνετε στη Google για να διαφημιστείτε.
Εν κατακλείδι
Η διαφήμιση Google Ads είναι ένα εργαλείο προώθησης το οποίο μπορεί να αποφέρει μεγάλο κέρδος στην επιχείρησή σας. Αρκεί να ασχοληθεί με αυτά κάποιος που είναι γνώστης του αντικειμένου και θα μπορέσει να κάνει όσα αναφέραμε παραπάνω ώστε να έχετε τη μέγιστη απόδοση με το ελάχιστο δυνατό κόστος.
Πρόταση μας; Συνεργαστείτε με κάποιο digital marketing agency (Αν είναι και Google Partner ακόμα καλύτερα καθώς έχετε μια δικλείδα ότι έχει ασχοληθεί αρκετά με τις Google διαφημίσεις) το οποίο μπορεί όχι μόνο να σας βοηθήσει στο στήσιμο της διαφήμισής αλλά μπορεί να βοηθήσει και στη βελτιστοποίηση της σελίδας έτσι ώστε να βελτιώσετε το quality score σας και να διαφημιστείτε με πολύ χαμηλότερο κόστος!