11 λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδων

11 Λάθη στην κατασκεύη Ιστοσελίδων - SmartWebDesign

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι μια αρκετά πολύπλοκη διαδικασία. 

Πολλές επιχειρήσεις δεν καταφέρνουν να αποκτήσουν μία ιστοσελίδα θα ενισχύει τις μετατροπές και θα αυξάνει τα έσοδα τους.  Συνήθως αυτό συμβαίνει γιατί δίνουν έμφαση στην εμφάνιση ενός site και όχι στο πως αυτό θα τους αποφέρει χρήματα. 

Αυτό οδηγεί σε λάθη, όχι απαραίτητα τεράστια, που δεν βοηθούν όμως στην απόδοση της ιστοσελίδας σας. Καθιστούν δύσκολη για τους πελάτες την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς, δυσκολεύουν την περιήγηση τους και, τελικά, τους απομακρύνουν.

Αν θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα, τους δυνητικούς πελάτες και τις πωλήσεις του ιστοτόπου σας, θα πρέπει να αποφύγετε να κάνετε τα ίδια λάθη με τους ανταγωνιστές σας.

Η διόρθωση τους απαιτεί ναι μεν χρόνο και ίσως πιθανά κόστη αλλά τα οφέλη που θα δείτε διαχρονικά θα είναι πολλαπλά.

Η αρχή γίνεται αναγνωρίζοντας ποια είναι αυτά τα λάθη!

Σχεδιαστικά λάθη

Δεν είναι responsive

H responsive σχεδίαση μίας ιστοσελίδας θεωρείται, και όχι άδικα, το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της όσον αφορά το design. 

Τι είναι το responsive design;

Το responsive design είναι μια ρύθμιση όπου ο διακομιστής στέλνει πάντα τον ίδιο κώδικα HTML σε όλες τις συσκευές και το CSS χρησιμοποιείται για να αλλάξει την απόδοση της σελίδας στη συσκευή. 

Responsive Design - Λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδωνΣε απλή γλώσσα, επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν το ίδιο περιεχόμενο σε μία σελίδα από όποια συσκευή και αν συνδεθούν σε αυτή. 

Δεν έχουν favicon

Πολλοί χρήστες προτιμούν να ανοίγουν πολλές καρτέλες κατά την περιήγησή τους.

Ορισμένοι χρήστες αφήνουν ανοιχτές τις καρτέλες, ώστε να μπορούν να τις ελέγξουν αργότερα. Το Favicon δίνει στους επισκέπτες το οπτικό στοιχείο που χρειάζονται για να προσανατολιστούν, να βρουν αυτό που αναζητούν και να επιστρέψουν στην καρτέλα σας ενώ περιηγούνται.

Χρησιμοποιείται Carousel

Και όμως. Ένα στοιχείο που οι περισσότεροι λατρεύουν να έχουν στις ιστοσελίδες τους δεν βοηθάει την απόδοσή της.

Αυτό που συνήθως καταφέρνουν είναι να αποσπούν την προσοχή του επισκέπτη χωρίς εν τέλει να τον οδηγούν σε κάποια ενέργεια.

Το site σας είναι αργό

Αν μία σελίδα κάνει πάνω από 4-5 δευτερόλεπτα για να ανοίξει θεωρείται αργή!

Όσο περισσότερο κάνει μια σελίδα να φορτώσει, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα ο χρήστης να την εγκαταλείψει. 

Επιπλέον, η ταχύτητα είναι επίσημα ranking factor στα οργανικά αποτελέσματα της Google

Αργό website=Χαμηλές θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα!

Παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την ταχύτητα του site σας είναι το hosting που έχετε επιλέξει, το μέγεθος των αρχείων καθώς και ο κώδικας του.

Δείτε περισσότερα σχετικά με την βελτιστοποίηση ταχύτητας ιστοσελίδων

Λάθη στο περιεχόμενο

Δυσανάγνωστες γραμματοσειρές

Υπάρχει η παρανόηση ότι μια περίτεχνη γραμματοσειρά, με πιο καμπυλωτά γράμματα που μοιάζουν χειρόγραφα, προσδίδει σε ένα site μια πιο elegant αίσθηση. Μια ιστοσελίδα όμως πρέπει να παρέχει την πληροφορία στο χρήστη με ευκολία.

Αν δεν μπορείτε να βρείτε μια γραμματοσειρά για το site σας συνιστούμε να επιλέξετε κάποια από τις ευρέως γνωστές όπως η Roboto ή Sans Serif.

Ορθογραφικά Λάθη

Μία σελίδα που το κείμενο της είναι γεμάτο ορθογραφικά λάθη δεν εκπέμπει επαγγελματισμό. Είναι ένας από το πιο εύκολους τρόπους να δημιουργήσουμε αρνητική εντύπωση στον επισκέπτη.

Αν δεν εμπιστεύεστε τον εαυτό σας επιλέξτε κάποιον επαγγελματία να γράψει τα κείμενα του site σας για εσάς και φυσικά ακόμα και τότε είναι καλό να βάλουμε κάποιον τρίτο να τα ελέγξει πριν τα ανεβάσουμε.

Κακή χρήση των κενών χώρων

Όταν χρησιμοποιείται καλά, ο κενός χώρος αυξάνει τη συνοχή, βελτιώνει την αναγνωσιμότητα και την καθαρότητα του περιεχομένου σας. Όταν δεν υπάρχει αρκετός κενός χώρος, το περιεχόμενο κατακλύζει τον επισκέπτη.

Το καλύτερο παράδειγμα σωστής χρήσης των κενών χώρων είναι η αναζήτηση της Google.

Κενοί Χώροι - Λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδων

Η Google θέλει τους επισκέπτες να εστιάσουν την προσοχή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ο κενός χώρος τους έχει έναν σκοπό και ταιριάζει με τους στόχους των επισκεπτών.

Κακής ποιότητας φωτογραφίες

Μία εικόνα ίσον χίλιες λέξεις λένε. Μια εικόνα υψηλής ανάλυσης με χρήσιμη πληροφοριά για τον επισκέπτη θα βοηθήσει τα μέγιστα στην απόδοση της ιστοσελίδας σας. Αντιθέτως, θολές, σε λάθος διαστάσεις, πολύ μικρές ή εικόνες χωρίς πραγματική αξία θα πετύχουν το αντίθετο.

Γενικά λάθη

Δύσκολη περιήγηση

Ένας χρήστης θα πρέπει με 3-4 κλικ να βρίσκει αυτό που θέλει στην ιστοσελίδα σας. Αν δεν το βρει απλά θα μεταβεί στο site των ανταγωνιστών σας όπου θα είναι και ευκολότερο.

Πως θα το πετύχετε αυτό; Ξεκάθαρα μενού, εσωτερικά link στη σελίδα σας, καθαρά CTA που θα τον οδηγούν σε κάποια ενέργεια.

Δεν υπάρχει πολιτική απορρήτου

Η πλειοψηφία των χρηστών δεν γνωρίζει καν τι είναι η πολιτική απορρήτου. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν οφείλεται να έχετε.

Υπάρχει μία μερίδα χρηστών, 1 στους 5 περίπου, που τη διαβάζουν και ας μην την καταλαβαίνουν. Και μόνο η ύπαρξη της προσφέρει ένα παραπάνω αίσθημα ασφάλειας.

Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε το GDPR. Μια ιστοσελίδα πρέπει να διασφαλίζει την ασφάλεια των στοιχείων που τις παρέχει ο χρήστης και να τα χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο για τους λόγους που αναφέρει στην πολιτική απορρήτου.

Το μεγαλύτερο λάθος στην κατασκευή ιστοσελίδων

Η ιστοσελίδα δεν έχει στόχο

Όταν μπαίνετε στη διαδικασία κατασκευής μίας ιστοσελίδας πρέπει να γνωρίζετε από πριν τι θέλετε να επιτύχετε με αυτή. Θέλετε μία απλή παρουσίαση της επιχείρησής σας, να μπείτε στο χώρο των διαδικτυακών πωλήσεων, να μπείτε σε κάποια νέα αγορά ή έχετε οποιοδήποτε άλλο στόχο.

Δεν έχει στόχο - Λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδωνΜας έχει συμβεί άπειρες φορές ως εταιρεία να έρθουμε αντιμέτωποι με πελάτες που δεν ξέρουν τι θέλουν να επιτύχουν με τη δημιουργία μίας ιστοσελίδας, αλλάζουν γνώμη στα μισά της κατασκευής και ζητούν ένα σχεδόν έτοιμο site παρουσίασης να μετατραπεί σε ηλεκτρονικό κατάστημα ή περιμένουν να “πλουτίσουν” με την δημιουργία της.

Μια ιστοσελίδα αποτελεί μία επένδυση που απαιτεί χρόνο, εργασία και ένα κεφάλαιο επένδυσης. Όσο περισσότερο διαθέσετε από αυτά τόσο μεγαλύτερη ανταμοιβή θα δείτε.

Συνοψίζοντας

Υπάρχουν φυσικά και άλλα λάθη που μπορεί να συμβούν κατά την κατασκευή μίας ιστοσελίδας. Αποφεύγοντας όμως τα παραπάνω μπορείτε να κάνετε μία καλή αρχή για τη δημιουργία μίας επικερδούς ιστοσελίδας. 

Θέλετε να δημιουργήσετε μία ιστοσελίδα χωρίς αυτά τα λάθη ή να διορθώσετε τον υπάρχοντα ιστότοπό σας;

Επικοινωνήστε μαζί μας.

 

 

scroll-to-top