Τα meta tags αποτελούν μικρά κομμάτια του HTML κώδικα και η χρήση τους αποσκοπεί στην παροχή κάποιων συγκεκριμένων πληροφοριών (metadata) για τις μηχανές αναζήτησης όπως η google που τις βοηθά να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται μία ιστοσελίδα και πως να την κατατάξουν! Ακόμα τα meta tags παρέχουν πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο θα εμφανίζεται μία ιστοσελίδα στις μηχανές αναζήτησης.
To SEO, η στρατηγική δηλαδή που ακολουθείται για τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας βασίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες: Στις ενέργειες που αποσκοπούν στο χτίσιμο της αξιοπιστίας του site σας μέσω υψηλής ποιότητας backlinks (Off page seo) και στις ενέργειες που αποσκοπούν στην βελτίωση της θέσης μιας ιστοσελίδας μέσω του περιεχομένου της στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται on Page SEO ή αλλιώς technical SEO και πολύ σημαντικό κομμάτι της είναι τα meta tags. Τα meta tags, όχι μόνο κάνουν πιο εύκολο στις μηχανές αναζήτησης να αξιολογήσουν το περιεχόμενο μίας σελίδας αλλά βελτιστοποιούν και την εμπειρία του χρήστη σε αυτήν, πράγμα που ευνοεί ακόμα περισσότερο την άνοδο της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πάμε λοιπόν να δούμε ποια είναι τα σημαντικότερα meta tags και ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές χρήσης τους για το SEO της ιστοσελίδας σας.
Το title tag είναι ένα από τα πιο σημαντικά meta tags που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να αξιολογήσουν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Επίσης, είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ένας χρήστης όταν η μηχανή αναζήτησης του εμφανίσει το άρθρο σας. Το title tag είναι εμφανές στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, στην καρτέλα που θα ανοίξετε το άρθρο, στην κορυφή της σελίδας σας και στις αναρτήσεις του άρθρου σας στα social media!
Κρατήστε τους τίτλους σας σύντομους και περιεκτικούς, ώστε να φαίνονται ολόκληροι στα αποτελέσματα αναζήτησης της google. Δημιουργήστε τίτλους που να ταιριάζουν με την πρόθεση των χρηστών, ενώ παράλληλα διατηρούν την αυθεντικότητά τους. Τέλος, συμπεριλάβετε τη λέξη κλειδί στην οποία στοχεύετε, όσο πιο κοντά γίνεται στη αρχή του τίτλου χωρίς όμως να ξεχνάτε πως πάνω απ’ όλα γράφετε για τους χρήστες του internet και πρέπει να κρατάτε τη γλώσσα που χρησιμοποιείται κατανοητή και φυσική!
Τα header Meta tags είναι κομμάτια στον html κώδικα τα οποία προκαθορίζουν την εμφάνιση κομματιών του κειμένου που θα επιλέξουμε. Στην ουσία είναι όλοι οι τίτλοι και οι υπότιτλοι οι οποίοι μας βοηθούν να διορθώσουμε τη δομή της σελίδας μας! Έχουμε την επιλογή να χρησιμοποιήσουμε 6 είδη headers (H1-H6) τα οποία έχουν ιεραρχική λειτουργία. Πιο συγκεκριμένα το Η1 είναι ο τίτλος της σελίδας, ο οποίος συνοψίζει όλο το περιεχόμενο της και για αυτό πρέπει να είναι μοναδικός! Τα H2 αποτελούν υπότιτλους που αναλύουν το H1 κ.ο.τ. Τα header meta tags είναι απαραίτητα τόσο για τους χρήστες, όσο και για τις μηχανές αναζήτησης, καθώς δίνουν σαφή δομή σε μία σελίδα κάνοντας πιο εύκολη την κατανόηση αλλά και το scrawling της!
Τα header meta tags πρέπει πάντα να έχουν συνάφεια με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και να είναι επεξηγηματικά του βασικού τίτλου, έχοντας συνάφεια με τη φράση κλειδί στην οποία στοχεύουμε. Μην χρησιμοποιείτε υπερβολικά μεγάλους και πολύπλοκους τίτλους και μην το παρακάνετε με τα H4, H5 και H6, καθώς είναι πολύ πιθανό να μπερδέψετε τις μηχανές αναζήτησης!
Το meta tag description αποτελεί μία σύντομη περιγραφή του περιεχομένου της σελίδας (έως 150 χαρακτήρες), την οποία οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν στα αποτελέσματα τους κυρίως όταν η φράση που αναζητήθηκε βρίσκεται μέσα στην περιγραφή. Το meta description είναι και αυτό ορατό στους χρήστες και σας δίνει την ευκαιρία να τους πείσετε, πως η σελίδα σας είναι αυτό που αναζητούν!
Προτιμήστε την χρήση της ενεργητικής φωνής στο meta description σας, καθώς στην ουσία λειτουργεί ως πρόσκληση στη σελίδα σας. Για αυτό τον λόγο θα ήταν επίσης χρήσιμο να συμπεριλάβετε και ένα “call to action”! Όπως και με τον τίτλο έτσι και με την περιγραφή, πρέπει αυτό που γράφετε να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του άρθρου, ενώ παράλληλα διατηρεί την αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία του.
Τα alt text meta tags αποτελούν εναλλακτικές περιγραφές των εικόνων που περιέχονται σε μία σελίδα και σκοπός τους είναι να πληροφορούν κάποιον που δεν μπορεί να δεί μια εικόνα για το περιεχόμενό της. Τα alt text meta tags, αφενός κάνουν τη σελίδα πιο φιλική σε άτομα που είτε δεν μπορούν να δουν μια εικόνα είτε δεν τους την εμφανίζει o browser τους. Ακόμα κάνουν πιο εύκολο στη google να κατατάξει μια εικόνα στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνων .
Τα alt Text meta tags πρέπει να είναι πάντα σχετικά με την εικόνα που περιγράφουν και να μη χρησιμοποιούνται για keyword stuffing! Ακόμα καλό είναι να παραμένουν σύντομα και περιεκτικά!
Ο σκοπός των canonical tags είναι να υποδεικνύουν στις μηχανές αναζήτησης ποιες σελίδες του site μας ορίζουμε ως πρωτότυπες και θέλουμε να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πιο συγκεκριμένα βάζοντας το canonical tag στην αρχή του html κώδικα μίας ιστοσελίδας υποδεικνύουμε στη μηχανή αναζήτησης πως θέλουμε να ορίσουμε το περιεχόμενο της σελίδας ως αυθεντικό σε σχέση με άλλες σελίδες στο site μας που περιέχουν τμήματα της ίδιας πληροφορίας (πράγμα που συμβαίνει πολύ συχνά στα e-shops με τις παραλλαγές προϊόντων).
Τα canonical tags πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο στις σελίδες που μας ενδιαφέρει να εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το να τα χρησιμοποιούνται άκριτα σε διαφορετικές σελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο, θα είχε αρκετά αρνητικό αντίκτυπο για το SEO του site.
Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σας έδωσε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το τι είναι τα meta tags και για το πως αυτά μπορούν να ωφελήσουν το SEO μίας ιστοσελίδας! Για μια ολοκληρωμένη SEO στρατηγική που θα εκτοξεύσει την επισκεψιμότητα του site σας και τα κέρδη της επιχείρησής σας, επικοινωνήστε μαζί μας!