Social Media : 10+ πλεονεκτήματα για επιχειρήσεις που πρέπει να γνωρίζεις

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα social media στις επιχειρήσεις είναι ο διαμοιρασμός περιεχομένου με χιλιάδες followers, αλλά δεν είναι το μοναδικό. Οι περισσότερες επιχειρήσεις και στο παρελθόν αλλά πολύ περισσότερο σήμερα αναζητούν τρόπους για να αυξήσουν το πελατολόγιο τους, τον τζίρο τους και κατ’ επέκταση τα κέρδη τους. Τα social media είναι ένας ιδανικός και γρήγορος τρόπος για να το πετύχουμε αυτό. Πολλοί επιχειρηματίες, όμως, δεν καταλαβαίνουν την αξία που μπορούν να δώσουν στο brand τους μέσω των social media και είναι επιφυλακτικοί αν όχι αρνητικοί στην χρήση τους. Εδώ λοιπόν θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε τα βασικά πλεονεκτήματα των social media που μπορούν να βοηθήσουν πολύ στην προβολή μιας επιχείρησης και στην επίτευξη των στόχων της.

Social Media : 10+ πλεονεκτήματα για επιχειρήσεις που πρέπει να γνωρίζεις | SmartWebDesign

1. Μέσω των social media μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να ανακαλύψει το κοινό του

Το κλειδί σε μια σωστά δομημένη καμπάνια οποιασδήποτε επιχείρησης είναι να γνωρίζει καλά πιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Τα social media παρέχουν τη δυνατότητα αυτή, με τον πιο εύκολο τρόπο. Με εργαλεία όπως το Facebook Insights και το HootSuite μπορείς να μάθεις πολλά στοιχεία για το κοινό σου, όπως: τη γλώσσα, την ηλικία, το φύλο τους, κ.α. – ώστε να στοχεύσεις καλύτερα την επόμενη διαφημιστική καμπάνια σου. Αυτή η γνώση μπορεί να σε βοηθήσει να προωθήσεις νέα προϊόντα και προσφορές προς το κοινό-στόχο σου, και να σου δώσει μια καλύτερη απόδοση της επένδυσης σου (Return-on-Investment – ROI).

2. Γνωρίζοντας το κοινό της μια επιχείρηση μπορεί μέσω των social media να το στοχεύσει καλύτερα

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προβάλει κάποιος αποτελεσματικά αυτό που θέλει στο κοινό που απευθύνεται και να στείλει το μήνυμα που θέλει είναι το Geo-targeting ή αλλιώς γεωγραφική-στόχευση ενός κοινού. Με αυτό τον τρόπο στοχεύουμε σε ένα συγκεκριμένο δημογραφικό κοινό με βάση την τοποθεσία τους. Τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και το Twitter, έχουν τα εργαλεία που σου επιτρέπουν να δημοσιοποιήσεις το κατάλληλο περιεχόμενο στο κατάλληλο κοινό. Για παράδειγμα, μέσα από το Facebook μπορείς να στοχεύσεις το κοινό σου με βάση: τη «Θέση», τη «Γλώσσα», την «Ηλικία», το «Φύλο», τη «Σχέση», τα «Ενδιαφέροντα», και τη «Μόρφωση». Για παράδειγμα, αν θέλεις να στείλεις ένα μήνυμα σε ανθρώπους που μιλούν Αγγλικά, σε μια άλλη χώρα, η γεωγραφική στόχευση μέσω Facebook είναι ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος για να το κάνεις σωστά.

3. Τα social media σε βοηθούν να βρεις νέους πελάτες και να διευρύνεις το κοινό σου

Χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας τα social media, όπως το Facebook και το Twitter, είναι πολύ εύκολο κάποιος να εντοπίσει τους πελάτες του ή να αναζητήσει νέους πιθανούς. Ελέγχοντας για παράδειγμα, ποιοι έχουν κάνει tweet μέσω μιας αναζήτησης από το HootSuite για βιολογικά προϊόντα, ένα κατάστημα που εμπορεύεται βιολογικά μπορεί να βρει πιθανούς μελλοντικούς πελάτες. Μετά τον εντοπισμό των tweets για βιολογικά προϊόντα η επιχείρηση, μπορεί να αρχίσει να προσεγγίζει αυτούς τους ανθρώπους, και να τους προσκαλέσει να έρθουν να δοκιμάσουν τα προϊόντα της στο κατάστημα.

4. Τα social media σου επιτρέπουν να λάβεις άμεσα feedback από τους πελάτες σου

Το άμεσο θετικό ή αρνητικό feedback που προσφέρουν τα social media σε μια επιχείρηση παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση μπορεί να δει την αντίδραση και την ανταπόκριση που έχουν οι πελάτες της σε κάποιο νέο προϊόν που μόλις έχει λανσάρει στην αγορά να μάθει αμέσως «πως το βλέπουν» αλλά και «τι σκέφτονται» οι πελάτες της γι’ αυτό. Ένας άλλος τρόπος για να δεις την οπτική πλευρά του πελάτη μέσα από τα social media είναι – να μάθεις πώς χρησιμοποιούν το προϊόν σου οι πελάτες σου! Πολλά brands βγάζουν συχνά νέα προϊόντα ή υπηρεσίες με βάση τις πρωτότυπες ιδέες των πελατών τους μέσα από τα social media.

5. Τα social media βοηθούν μια επιχείρηση να είναι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές της

Με την παρακολούθηση των social media, μια επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει βασικές πληροφορίες για τους ανταγωνιστές της και έτσι να βελτιώσει τις γνώσεις της για την αγορά. Έχοντας αυτή τη γνώση μπορεί να προβεί σε στρατηγικές κινήσεις και να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις, προκειμένου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Δημιουργώντας το κατάλληλο εργαλείο search engine στο HootSuite , μπορούμε να δημιουργήσουμε μια σειρά αναζητήσεων που να παρακολουθούμε πότε και που αναφέρεται το όνομα κάποιου ανταγωνιστή ή κάποιου ανταγωνιστικού προϊόντος. Με βάση τα αποτελέσματα της αναζήτησής μπορούμε να βελτιώσουμε την επιχείρησή μας και να προσφέρουμε κάτι που οι ανταγωνιστές δεν προσφέρουν στην αγορά αυτή τη στιγμή.

6. Τα social media βοηθούν στην αύξηση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας και στη βελτίωση της κατάταξης της στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google

Η δημιουργία ιστοσελίδας για μια επιχείρησή δεν αρκεί. Σκοπός και στόχος της κατασκευής μιας ιστοσελίδας από μια επιχείρηση είναι να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει και να προσελκύσει νέους πελάτες. Άρα για να επιτύχει τον στόχο της κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα. Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη των social media για επιχειρήσεις είναι η χρησιμοποίηση τους για την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα τους. Τα social media, εκτός από το να βοηθούν άμεσα τους ανθρώπους να επισκέπτονται εύκολα και γρήγορα τον ιστότοπο τον οποίο υποστηρίζουν, όσα περισσότερα “Likes” και “Shares” λαμβάνουν, τόσο υψηλότερη θα είναι και η κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της Google.

7. Διαμοιρασμός περιεχομένου ευκολότερα και γρηγορότερα με τα social media

Μια μεγάλη πρόκληση και ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι επιχειρήσεις είναι να διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενο τους και οι πληροφορία που θέλουν να δώσουν στους πελάτες τους θα φτάσει σε αυτούς στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Με τη βοήθεια των social media, η ανταλλαγή περιεχομένου έγινε ευκολότερη και ταχύτερη. Χρησιμοποιώντας τα social media μια επιχείρηση, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι απλά να το μοιράσει σε όλους τους λογαριασμούς social media του brand της.

8. Η προώθηση στα social media απαιτεί πολύ χαμηλότερο κόστος

Τα social media είναι ένας εύκολος και φτηνός τρόπος για την απόκτηση πελατών. Πολλά τμήματα marketing χτίζονται γύρω από το περιεχόμενο και τις κοινωνικές πλατφόρμες, όπως οι διαφημίσεις στο Facebook και το Twitter, οι οποίες σου επιτρέπουν σε μια επιχείρηση να αναπτυχθεί, να αυξήσει την απήχηση της σε μεγαλύτερο κοινό, και να δημιουργήσει αυξημένη ζήτηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Υπάρχουν δύο τύποι περιεχομένου που μπορούν να προωθηθούν μέσω διαφημίσεων στο Facebook και το Twitter: free περιεχόμενο (δωρεάν περιεχόμενο που δεν απαιτεί καμία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για πρόσβαση) και ελεγχόμενο περιεχόμενο (δωρεάν περιεχόμενο που απαιτεί ένα e-mail από τον πελάτη για να έχει πρόσβαση). Όταν κάποιος κάνει share στο δεύτερο είδος περιεχομένου, είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να «μαζέψεις» email και να προσελκύσεις νέους πελάτες.

9. Δημιούργησε ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες σου μέσω των social media

Τα social media είναι πολύ χρήσιμα στη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων μιας επιχείρησης με τους πελάτες της. Για παράδειγμα, τα social media επιτρέπουν σε brands στον τομέα του τουρισμού να ανοίξουν διάλογο με τους ταξιδιώτες τους, ως εκ τούτου, να δημιουργήσουν μια σχέση με τους πελάτες τους, πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά αφότου έχουν κάνει την κράτηση τους. Αυτό το είδος του «κοινωνικού διαλόγου» μεταξύ των brands και των πελατών είναι κάτι που η παραδοσιακή διαφήμιση δεν θα επιτύχει ποτέ.

10. Η δημιουργία ιστοσελίδων social media επιτρέπει την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και την απήχηση του brand μιας επιχείρησης με λίγο ή καθόλου budget

Τα social media επέτρεψαν στις επιχειρήσεις να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα και την απήχηση τους με πολύ χαμηλό κόστος ή δωρεάν. Οι δαπάνες που συνδέονται με αυτές τις στρατηγικές internet marketing στα social media είναι πολύ χαμηλότερου κόστους από ότι με τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης. Σταδιακά, σε πολλά τμήματα marketing εταιρειών, οι διευθυντές προσλήψεων άρχισαν να προσλαμβάνουν community managers για να αυξήσουν τη φήμη και την απήχηση του brand τους μέσω των social media.