Social Media Για Επιχειρήσεις

Τα Social Media έχουν να κάνουν πάνω από όλα με τους ανθρώπους, καθώς όπως όλοι μας ξέρουμε, ένα τεράστιο ποσοστό παγκοσμίως τα χρησιμοποιεί με σκοπό να έρθει σε επικοινωνία με άλλους και να προβάλλει στιγμές από την ζωή του.

Ταυτόχρονα, κάτι που ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις εκεί έξω είναι το γεγονός πως το κυριότερο μέλημα τους (πρέπει να) είναι οι πελάτες τους ή αλλιώς το κοινό τους. Κανείς δεν διαφωνεί πως μία επιχείρηση δεν είναι τίποτα χωρίς το κοινό της. Άλλωστε, οι πελάτες (με τις προτιμήσεις τους) γιγαντώνουν αλλά και συρρικνώνουν επιχειρήσεις.

Εύκολα, λοιπόν, φτάνει κανείς στο συμπέρασμα πως μία επιχείρηση οφείλει να αφιερώσει και να επενδύσει πολλά resources στο κομμάτι των Social Media έτσι ώστε να χτίσει και να διατηρήσει ισχυρούς δεσμούς με το κοινό της. Κάθε επιχείρηση επιβάλλεται να έχει ενεργή παρουσία στα Social Media και να στοχεύει στην αλληλεπίδραση με το κοινό του. Για να το πετύχετε αυτό πρέπει να ακολουθείτε μία συγκεκριμένη στρατηγική, η οποία αφορά το πρόγραμμα και το ύφος των αναρτήσεων, ώστε να αποκτήσετε μία συγκεκριμένη ταυτότητα που χαρακτηρίζει την επιχείρηση σας και μάλιστα να την εδραιώσετε στο μυαλό του κόσμου. Εν ολίγοις, πρέπει να κάνετε σωστή εταιρική χρήση των Social Media. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τα κυριότερα στοιχεία που πρέπει να ενσωματώσετε στη Social Media στρατηγική της επιχείρησης σας, ώστε να χτίσετε σωστά την εταιρική σας ταυτότητα.

1. Βρείτε την εταιρική ταυτότητα σας

Αποδεδειγμένα, ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις είναι το γεγονός πως δεν έχουν την δική τους ταυτότητα στα Social Media. Αυτό που κάνουν λανθασμένα είναι ότι μιμούνται τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους, το οποίο τους κάνει να περνούν απαρατήρητες στον κόσμο του διαδικτύου. Εάν θέλετε να κάνετε σωστή και αποτελεσματική εταιρική χρήση των Social Media, τότε πρέπει να είστε αυθεντικοί και πρωτότυποι. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι οι χρήστες βλέπουν μία ανάρτηση και αμέσως καταλαβαίνουν ότι αυτή προέρχεται από το δικό σας brand και ότι χτίζετε το δικό σας στιλ μέσα από τις δημοσιεύσεις σας.

εταιρικη-ταυτοτητα-smartwebdesign

2. Προσωπικό Προφίλ vs Εταιρικό Προφίλ

Τα Social Media, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, είναι κανάλια που δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ανθρώπινη εμπειρία. Επομένως, όταν χρησιμοποιείτε το εταιρικό προφίλ σας, πρέπει να καταφέρετε να κάνετε τους χρήστες να νιώθουν ότι αλληλεπιδρούν με έναν πραγματικό άνθρωπο και όχι με κάποιο chat bot που απαντάει αυτόματα. Για παράδειγμα, κάποια πράγματα που καλό είναι να αποφύγετε είναι το ξύλινο ύφος και γλώσσα, ο μεγάλος αριθμός αυτόματων μηνυμάτων και η απρόσωπη επικοινωνία. Βέβαια, θέλει προσοχή ώστε να μην βρεθείτε στο άλλο άκρο. Για παράδειγμα, η υπερβολική αμεσότητα, πολλές φορές, κάνει την επιχείρησή να δείχνει αφερέγγυα και αντιεπαγγελματική. Εν ολίγοις, όταν χρησιμοποιείτε το εταιρικό σας προφίλ, πρέπει να προωθείτε με φυσικό τρόπο την επιχείρηση σας και αυτά που προσφέρει, παραμένοντας ανθρώπινοι στην επικοινωνία σας, χωρίς όμως να ξεπερνάτε τα όρια.

3. Αξιοποιήστε κάθε δυνατότητα των Social Media

Αναμφίβολα, ζούμε στην εποχή της εικόνας και του βίντεο και γι’ αυτό, άλλωστε, τα Social Media έχουν εκτοξευθεί και προσφέρουν ατελείωτες δυνατότητες αλληλεπίδρασης με το κοινό σας. Κάποια ενδεικτικά παραδείγματα είναι να μοιραστείτε στιγμιότυπα από τον χώρο εργασίας σας, να ενημερώσετε το κοινό σας για τη συμμετοχή σας σε κάποιο σημαντικό συνέδριο και να δώσετε κάποιες πληροφορίες σχετικά με ένα νέο project σας. Όλα αυτά αποτελούν ενέργειες, οι οποίες θα βοηθήσουν να δείξετε μία πιο φιλική εικόνα προς τα έξω. Τέλος, έχετε κατά νου πως μία επιχείρηση χωρίς Social Media ή με λανθασμένη χρήση αυτών δίνει την εντύπωση μίας επιχείρησης που υπολειτουργεί.

4. Βρείτε το κοινό σας και παρατηρήστε το

Αρχικά, πρέπει να διαπιστώσετε ποιο είναι το κοινό σας και άρα ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες για την επιχείρηση σας. Όσο πιο καλά γνωρίζετε το κοινό σας, τόσο πιο πιθανό είναι να το προσεγγίσετε σωστά στο διαδίκτυο. Τα παρακάτω ερωτήματα βοηθούν μία επιχείρηση να κατανοήσουν εύκολα σε ποιους ανθρώπους απευθύνεται:

Το κοινό σας προέρχεται αποκλειστικά από ένα φύλο ή και τα δύο;

Η επιχείρηση σας απευθύνεται σε τοπικό, εθνικό ή ακόμα και παγκόσμιο επίπεδο;

Σε ποια ηλικιακή ομάδα κατατάσσονται οι περισσότεροι πελάτες σας;

Ποια είναι η δημογραφική τους κατάσταση, η συμπεριφορά τους, τι τους αρέσει και τι όχι;

Αν όχι όλοι, η συντριπτική πλειοψηφία σας ακολουθεί στα Social Media για κάποιο λόγο. Οι ακόλουθοι (κοινό) σας περιμένουν από εσάς συχνές δημοσιεύσεις με ποιοτικό και σχετικό περιεχόμενο. Για τον λόγο αυτόν, αφιερώστε χρόνο για να εντοπίσετε το περιεχόμενο που παρουσιάζει μεγαλύτερο conversion rate και επενδύστε περισσότερο σε αυτό. Τα σχόλια, οι κριτικές και τα analytics είναι εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε με ευκολία τα εταιρικά σας Social Media.α τα εταιρικά σας Social Media.

5. Μετατρέψτε την απήχηση σας στα Social Media σε επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας

Όντας ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κάνοντας ορθή χρήση αυτών θα σας βοηθήσει να αυξήσετε το traffic της ιστοσελίδας σας. Οι επιτυχημένες δραστηριότητες στα εταιρικά σας Social Media αυξάνουν κατά πολύ την κίνηση στο site σας, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί σε σημαντική αύξηση των πωλήσεών σας.

Το γεγονός πως η επιχείρηση σας κατέχει προφίλ στα Social Media είναι ένα θετικό στοιχείο, διότι δείχνει ότι έχετε περιεχόμενο που αξίζει να προβληθεί και να συζητηθεί. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί την Google να θεωρήσει πως η ιστοσελίδα σας είναι περισσότερο αξιόπιστη, το οποίο είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που βοηθούν την ιστοσελίδα σας να έχει καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα.

Τα οφέλη των Social Media για τις επιχειρήσεις

Κάθε επιχείρηση πρέπει να δώσει βάση στη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει για την αποτελεσματική διαχείριση των Social Media προφίλ της. Με λίγα λόγια, πρέπει να διαπιστώσει σε ποιο μερίδιο της αγοράς απευθύνεται και με τις κατάλληλες ενέργειες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης να προωθήσει τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρει. Αποδεδειγμένα, τα οφέλη των Social Media προς τις επιχειρήσεις είναι πάρα πολλά. Κάποια χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα:

  • Αποτελεσματική προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών και αύξηση των πωλήσεων
  • Βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης προς τους (υποψήφιους) πελάτες της
  • Χτίσιμο και διατήρηση ισχυρών δεσμών της επιχείρησης με το κοινό της
  • Δυνατότητα της επιχείρησης να γνωρίζει τα δυνατά και αδύνατα σημεία της μέσω σχολίων και κριτικών των χρηστών

Ένα συνολικό συμπέρασμα, στο οποίο μπορούμε να καταλήξουμε είναι ότι η συνέπεια των αναρτήσεων είναι σίγουρα ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, όπως επίσης το ίδιο σημαντικά είναι το είδος και το ύφος του περιεχομένου που δημοσιεύετε.

Επειδή λοιπόν η εταιρική χρήση των Social Media είναι αρκετά κρίσιμη για την επιχείρησής σας στο σύνολο, εμείς, στη SmartWebDesign, βρισκόμαστε στη διάθεσή σας, για να σας κατευθύνουμε με τη δημιουργία, τον προγραμματισμό και την διαχείριση των Social Media σας.

Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε στρατηγικές δημιουργίας περιεχομένου ύστερα από εκτενή ανάλυση του καταναλωτικού κοινού, του ανταγωνισμού αλλά και των trends παγκοσμίως δημιουργώντας ελκυστικά και αποτελεσματικά προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει.

οφελη-των-social-media-για-επιχειρησεις-smartwebdesign