Είναι πλέον ευρέως γνωστό πως η Meta προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες στην Ευρώπη να χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram χωρίς διαφημίσεις. Αυτή η επιλογή είναι επίσημα διαθέσιμη από το Νοέμβριο του 2023.
Ουσιαστικά, οι χρήστες που το επιθυμούν μπορούν με μία μηνιαία συνδρομή να μην βλέπουν διαφημίσεις. Όσοι πάλι επιλέξουν να μην πληρώσουν, θα συνεχίσουν να βλέπουν κανονικά διαφημίσεις όπως βλέπουν τόσο καιρό.
Αυτή η κίνηση ξάφνιασε πολλούς καθώς οι διαφημίσεις αποτελούν με διαφορά τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων της Meta ενώ παράλληλα έχει εγείρει απορίες για το πως θα επηρεάσει τους διαφημιστές και τις αποδόσεις των διαφημίσεων.
Η Meta είναι υποχρεωμένη να την κάνει εξαιτίας των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) που θα έχει ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2024.
Αυτός ο νόμος στοχεύει να δώσει στους χρήστες περισσότερο έλεγχο των δεδομένων τους, γεγονός που θα μπορούσε να περιορίσει περαιτέρω τη Meta από τη συλλογή τους για διαφημιστικούς και άλλους σκοπούς.
Δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα για μία ad free χρήση των υπηρεσιών της η Meta θέλει να πετύχει 2 πράγματα:
Κατά την είσοδο τους στο Facebook και στο Instagram οι χρήστες λαμβάνουν αυτή την ειδοποίηση:
Το κόστος ανέρχεται στα 9,99€ ανά μήνα για όσους κάνουν την πληρωμή τους μέσω browser στον υπολογιστή και 12,99€ για όσους τη κάνουν από συσκευή Android ή ιOS λόγω των έξτρα χρεώσεων των Google και Apple αντίστοιχα. Η συνδρομή θα υποστηρίζει αρχικά και linked accounts, δηλαδή τη σύνδεση που μπορεί να κάνει κάποιος μεταξύ του Facebook και του Instagram του. Ωστόσο, από την 1η Μαρτίου του 2024 κάθε συνδεδεμένος λογαριασμός θα απαιτεί επιπλέον €6 (για συνδρομή μέσω PC) ή επιπλέον €8 (για iOS και Android).
Αν κρίνουμε από το ποσοστό που έχουν επιλέξει το Youtube Premium, ένα πολύ μικρό ποσοστό των χρηστών θα επιλέξει να πληρώνει συνδρομή στη Meta για να μην βλέπει διαφημίσεις.
Ποια άτομα είναι πιο πιθανό να εγγραφούν για μια συνδρομή επί πληρωμή για να αποκτήσουν Facebook και Instagram χωρίς διαφημίσεις; Η ίδια ομάδα ανθρώπων που στοχεύουν οι διαφημιστές και βλέπουν τα καλύτερα αποτελέσματα, δηλαδή αυτοί που έχουν την οικονομική άνεση να πληρώσουν τη συνδρομή.
Αυτό σημαίνει ότι είναι πιθανό κάποιες διαφημίσεις να έχουν μειωμένη απήχηση και απόδοση.
Οπότε οι επιχειρήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλα κανάλια του digital marketing για να τους στοχεύσουν.
Ταυτόχρονα όμως, το ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν θα βλέπουν χορηγούμενες διαφημίσεις σημαίνει πως θα βλέπουν παραπάνω οργανικό περιεχόμενο όταν χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram άρα ίσως δούμε μία βελτίωση της απόδοσης των οργανικών post στα Social Media των επιχειρήσεων.
Όλα αυτά όμως είναι υποθέσεις. Μένει να δούμε πόσοι άνθρωποι θα επιλέξουν να πληρώνουν συνδρομή στη Meta και τι άλλες αλλαγές θα δούμε από τη Meta το επόμενο χρονικό διάστημα.