Τι είναι το Newsletter

Το newsletter είναι ένα εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για την ενημέρωση, την προώθηση και την επικοινωνία με το κοινό μέσω αποστολής email.

Τα newsletter είναι οικονομικά, δημιουργούνται εύκολα και έχουν εντυπωσιακή απόδοση επένδυσης (ROI). Επιπλέον, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας για να επικοινωνήσετε μαζικά με τις επαφές σας για κάτι που μπορείς να τους ενδιαφέρει!

Ουσιαστικά, αποτελούν την ψηφιακή εξέλιξη των παραδοσιακών φυλλαδίων που μοίραζαν οι επιχειρήσεις στο παρελθόν, χωρίς όμως το γεωγραφικό περιορισμό που έχουν τα φυλλάδια στο να διαμοιραστούν.

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τι είναι ένα newsletter καθώς και μπορεί να το αξιοποιήσει μία επιχείρηση.

Τι είναι το newsletter

Τα newsletter είναι μια μορφή επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιείται για την ανταλλαγή πληροφοριών με τους συνδρομητές σας. Από προωθητικά emails μέχρι ειδήσεις του κλάδου, τα newsletter είναι ένας τρόπος να εμπλέξετε τις επαφές σας σε μια συζήτηση που υπερβαίνει μία απλή αγοραπωλησία. Τελικά, σας βοηθούν να ενισχύσετε τη φήμη σας και να αναπτύξετε αξιοπιστία με τους συνδρομητές σας.

Η πολυχρηστικότητα των email είναι ένα στοιχείο που λατρεύουν οι επιχειρήσεις.

Για να γραφτεί κάποιος στη λίστα παραληπτών ενός newsletter, συνήθως απαιτείται εγγραφή μέσω μιας φόρμας, ενώ ο παραλήπτης έχει πάντα τη δυνατότητα να διαγραφεί όποτε το επιθυμεί.

Τα ενημερωτικά δελτία αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ και μπορούν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα με το social media marketing για να διαφοροποιήσετε τη σχέση σας με τους συνδρομητές σας.

Από ποια στοιχεία αποτελείται ένα newsletter

Ένα τυπικό newsletter περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

  • Θέμα: Μια σύντομη και ελκυστική φράση που προκαλεί το ενδιαφέρον του παραλήπτη και τον ενθαρρύνει να ανοίξει το email.
  • Στοιχεία αποστολέα: Το όνομα ή η επωνυμία της εταιρείας ή του ατόμου που στέλνει το newsletter.
  • Κυρίως περιεχόμενο: Οι πληροφορίες που θέλετε να μοιραστείτε με τους συνδρομητές σας, όπως νέα, άρθρα, προσφορές, εκδηλώσεις κ.λπ.
  • Call to action: Μια σαφής και ξεκάθαρη πρόσκληση προς τον παραλήπτη να κάνει κάτι, όπως να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας, να αγοράσει ένα προϊόν ή να εγγραφεί σε μια υπηρεσία.
  • Στοιχεία επικοινωνίας: Τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας ή του ατόμου που στέλνει το newsletter, όπως η διεύθυνση, το τηλέφωνο, το email και οι σύνδεσμοι προς τα κοινωνικά δίκτυα.
  • Σύνδεσμος απεγγραφής: Μια εύκολη και εμφανής επιλογή για τον παραλήπτη να απεγγραφεί από τη λίστα των συνδρομητών, εάν το επιθυμεί.

Από ποια στοιχεία αποτελείται ένα newsletter - SmartWebDesign

Ποιος είναι ο σκοπός ενός newsletter

Συνήθως, ο σκοπός ενός newsletter είναι η προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και η ενίσχυση του brand awareness με τους συνδρομητές του email σας.

O ακριβής σκοπός ενός newsletter σας σας θα εξαρτηθεί από τους στόχους σας. Η πολυχρηστικότητα των email είναι ένα στοιχείο που λατρεύουν οι επιχειρήσεις που τα αξιοποιούν.

Μερικές συνηθισμένες χρήσεις των newsletter από επιχειρήσεις:

  • Προώθηση νέων προϊόντων
  • Ανακοίνωσεω εκπτώσεων η εκπτωτικών κωδικών
  • Διαμοιρασμός tips & συμβουλών
  • Εορταστικά newsletter
  • Συζήτηση νέων και εκδηλέωσεων ενός κλάδου
  • Προώθηση νέας τοποθεσίας καταστήματος
  • Δημοσίευση ενημερώσεων σχετικά με την επιχείρησή σας

Όποιος κι αν είναι ο στόχος σας, προσπαθήστε να βεβαιωθείτε ότι είναι συγκεκριμένος και μετρήσιμος. Ο σκοπός των newsletter είναι να υποστηρίξουν τη συνολική στρατηγική digital και email marketing.

Τι μπορεί να προσφέρουν τα newsletter στην επιχείρησή σας

Ένα καλά σχεδιασμένο newsletter μπορεί να προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην επιχείρησή σας:

1. Άμεση επικοινωνία με το κοινό σας

Το email είναι ένα από τα πιο προσωπικά κανάλια επικοινωνίας. Σε αντίθεση με τα social media, όπου οι αλγόριθμοι καθορίζουν ποιος βλέπει το περιεχόμενό σας, το newsletter φτάνει απευθείας στο inbox των συνδρομητών.

2. Ενίσχυση σχέσης με το κοινό σας

Όταν οι συνδρομητές λαμβάνουν χρήσιμες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες, χτίζεται εμπιστοσύνη και δημιουργείται αίσθηση κοινότητας.

3. Αύξηση πωλήσεων και επισκεψιμότητας

Οι στοχευμένες προσφορές, οι προωθητικές ενέργειες και η παρουσίαση νέων προϊόντων μέσω newsletter μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.

4. Χαμηλό κόστος marketing

Σε σύγκριση με άλλες μορφές διαφήμισης, το email marketing και τα newsletters έχουν χαμηλό κόστος και υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI).

Τι μπορεί να προσφέρουν τα newsletter στην επιχείρησή σας - SmartWebDesign

Πώς να στείλετε ένα newsletter

Για να κάνετε μαζική αποστολή email σε μία λίστα συνδρομητών θα χρειαστεί να εγγραφείτε σε μία πλατφόρμα μαζικής αποστολή email (Email Service Provider). Μερικές από τις πιο γνωστές πλατφόρμες είναι το Mailchimp και το Brevo. Αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε το Gmail ή το Microsoft Outlook για τη μαζική αποστολή newsletter. Πλατφόρμες όπως αυτές είναι εξαιρετικές για προσωπική χρήση, αλλά δεν διαθέτουν τα πρότυπα ελέγχου ταυτότητας, τις δυνατότητες εξατομίκευσης και τις δυνατότητες χρήσης λίστας συνδρομητών που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής καμπάνιας μάρκετινγκ μέσω email.

Για να μπορέσετε να δημιουργήσετε επιτυχημένα newsletter πρέπει η πλατφόρμα μαζικής αποστολής που χρησιμοποιείτε να σας επιτρέπει να:

  • Δημιουργήσετε φόρμες εγγραφής στο newsletter για να μεγαλώσετε τη λίστα των συνδρομητών σας
  • Δημιουργήστε επαγγελματικά και εντυπωσιακά newsletter (Οι περισσότερες διαθέτουν έτοιμα template προς αξιοποίηση)
  • Στείλετε μαζικές καμπάνιες email με αξιόπιστη παράδοση (Υψηλό Delivery Rate)
  • Διαχειριστείτε τις επαφές και τις λίστες email σύμφωνα με τον GDPR
  • Παρακολουθήσετε σημαντικές μετρήσεις, όπως το open rate, το CTR και το Unsubscribe rate
  • Βελτιώσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ με λειτουργίες όπως το A/B testing για τον τίτλο, το περιεχόμενο και το CTA του newsletter

Πώς να στείλετε ένα newsletter - SmartWebDesign

Συμπεράσμα – Τι είναι το Newsletter

Τα newsletter αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο για την επικοινωνία, την προώθηση και την ανάπτυξη σχέσεων με το κοινό σας. Όταν σχεδιάζονται σωστά, μπορούν να ενισχύσουν τη δέσμευση των πελατών, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να προσδώσουν αξία στους συνδρομητές σας. Δεν είναι τυχαίο που η πλειοψηφία των μεγαλύτερων εταιρειών τα έχουν εντάξη στη Digital Marketing στρατηγική τους. Εάν δεν χρησιμοποιείτε ακόμα newsletters, είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσετε!

Αν αναζητάτε μια εταιρεία που θα αναλάβει την αποστολή newsletter της επιχείρησής σας με επαγγελματισμό και αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα, η Digital Marketing ομάδα της SmartWebDesign είναι εδώ για εσάς!

Διαχειριζόμαστε επιτυχημένες email marketing καμπάνιες για δεκάδες επιχειρήσεις, αυξάνοντας το engagement, τις πωλήσεις και την αφοσίωση του κοινού τους. Από τη στρατηγική και τη δημιουργία περιεχομένου μέχρι την ανάλυση των αποτελεσμάτων, φροντίζουμε κάθε λεπτομέρεια για μέγιστη απόδοση.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε μαζί την ιδανική στρατηγική email marketing που θα κρατήσει το κοινό σας ενεργό και θα μεγιστοποιήσει την απόδοσή σας!