Το SEO αποτελεί συντομογραφία του Search Engine Optimization (στα ελληνικά Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης). Η σύντομη επεξήγησή του είναι πως SEO είναι η διαδικασία και όλες οι ενέργειες που πραγματοποιούνται για να αποκτήσει μία ιστοσελίδα, ή να βελτιώσει την υπάρχουσα, θέση στα οργανικά αποτελέσματα της Google και των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης.
Ο όρος είναι ένας από τους δημοφιλέστερους στο χώρο του Digital Marketing, καθώς τα οργανικά αποτελέσματα μπορούν ένα από τα καλύτερα κανάλια επισκεψιμότητας και πωλήσεων για μία ιστοσελίδα. Όλες οι επιχειρήσεις θέλουν να το εντάξουν στη στρατηγική τους, όμως λίγες καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν έστω και λίγο τις δυνατότητές του και ακόμα λιγότερες το 100%.
Αυτό συμβαίνει γιατί αντιμετωπίζουν το SEO και τα οργανικά αποτελέσματα όπως ένα επί πληρωμή κανάλι διαφήμισης όπως τα Google Ads και τα Social Media Ads.
Η διαφορά του SEO είναι πως εδώ δεν πληρώνεις για να εμφανιστείς και να περιμένεις να έχεις άμεσα αποτελέσματα αλλά προσπαθείς να προσφέρεις στη μηχανή αναζήτησης και στο χρήστη την πιο σχετική πληροφορία βάση της αναζήτησης του χρήστη παρέχοντας ταυτόχρονα την καλύτερη εμπειρία (UI/UX).
Για να κατανοήσουμε πως λειτουργεί το SEO, πρέπει να καταλάβουμε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως σε τεράστιο βαθμό, όταν λέμε μηχανή αναζήτησης εννοούμε τη Google που κατέχει πάνω από 95% της αγοράς.
Όπως αναφέραμε ήδη, σκοπός της Google είναι να εμφανίσει στο χρήστη τα πιο σχετικά αποτελέσματα για την εκάστοτε αναζήτηση που πραγματοποιεί.
Για να το πετύχει αυτό, χρησιμοποιεί bots (γνωστά ως crawlers) τα οποία ανιχνεύουν και ανακαλύπτουν σελίδες στο ίντερνετ, στη συνέχεια η πληροφορία που λαμβάνουν οι crawlers περνάει μέσα από τον αλγόριθμο της Google και αναλύεται βάσει των παραγόντων αξιολόγησης (πάνω από 200!) ποια πρέπει να είναι η θέση της στα οργανικά αποτελέσματα έναντι του ανταγωνισμού.
Αυτή η διαδικασία πραγματοποιείται καθημερινά σε όλα τα website παγκοσμίως και καθορίζει τη σειρά εμφάνισής τους στη Google.
Η Google δεν έχει κάνει γνωστή την πλήρη λίστα παραγόντων που πρέπει να ακολουθεί μία ιστοσελίδα ώστε να αναρριχηθεί στα οργανικά αποτελέσματα. Μερικοί από τους βασικότερους παράγοντες που επηρεάζουν το SEO μίας ιστοσελίδας παρόλα αυτά είναι:
Επικοινωνήστε μαζί μας & Λάβετε μία δωρεάν αξιολόγηση του SEO της ιστοσελίδας σας!
Πριν πραγματοποιήσουν μία αγορά, ακόμα και αν αυτή είναι γίνει από φυσικό κατάστημα, οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις online για το προϊόν ή υπηρεσία που τους ενδιαφέρει.
Αυτό δίνει πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις που εμφανίζονται πρώτες στα αποτελέσματα να διαμορφώσουν και να επηρεάσουν τις καταναλωτικές αποφάσεις αυτών των δυνητικών πελατών τους.
Παράλληλα, ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του SEO είναι πως όλη η επισκεψιμότητα που φέρνει σε μία ιστοσελίδα είναι εντελώς δωρεάν!
Η επιχείρηση δεν χρεώνεται όσα οργανικά κλικ και αν λάβει. Το μοναδικό κόστος του SEO είναι η αμοιβή του επαγγελματία που το έχει αναλάβει.
Οπότε, μία επιχείρηση δεν έχει το σύνηθη περιορισμό του budget στο πόσα κλικ θα έχει καθημερινά!
Το να εμφανιστεί μία ιστοσελίδα ψηλά σε έναν όρο με υψηλή εμπορική σημασία για αυτήν δεν είναι εύκολη υπόθεση, ιδιαίτερα αν μιλάμε για πολύ ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά.
Μία ιστοσελίδα όμως που έχει ακολουθήσει τις βέλτιστες πρακτικές και καταφέρει να βρεθεί στη 1η σελίδα της Google αποκτά μία “μόνιμη” πηγή επισκεψιμότητας. Ειδικά αν δεν σταματήσει να ασχολείται με το SEO της και δεν χάσει αυτή τη θέση.
Εν αντιθέσει, αν για κάποιο λόγο σταματήσεις τις διαφημίσεις σε ένα επί πληρωμή κανάλι διαφήμισης, σταματάς αυτομάτως να εμφανίζεσαι σε αυτό.
Οι χρήστες πολλές φορές κάνουν skip επίτηδες τις πληρωτές διαφημίσεις της Google και επιλέγουν να κάνουν κλικ μόνο στα οργανικά αποτελέσματα. Αυτό γίνεται γιατί τα θεωρούν πιο αξιόπιστα και εμπιστεύονται την κρίση της μηχανής αναζήτησης που το τοποθέτησε εκεί.
Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως:
Σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να περιμένετε να δείτε αποτελέσματα SEO εντός 3-6 μηνών. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστούν έως και 12 μήνες για να επιτευχθεί σημαντική βελτίωση.
Έχοντας φτάσει σε αυτό το σημείο του άρθρου σίγουρα έχετε καταλάβει την αξία του SEO και τα πολλαπλά οφέλη και κέρδη που μπορεί να έχει για μία επιχείρηση.
Πώς όμως μπορείτε να το εντάξετε στην στρατηγική προώθησης της ιστοσελίδας σας;
Πολύ σημαντικά για την υλοποίηση μίας ολιστικής, ολοκληρωμένης SEO στρατηγικής είναι να γίνει έρευνα για τις λέξεις κλειδιά που είναι υψηλής εμπορικής σημασίας για την επιχείρηση σας και θα πρέπει να στοχευτούν στην SEO εκστρατεία σας.
Φυσικά, δεν πρέπει να παραληφθεί η υλοποίηση μίας έρευνας ανταγωνισμού. Αυτό θα βοηθήσει να διαμορφώσετε τη δική σας στρατηγική, τι θα χρειαστεί να κάνετε για εμφανιστείτε ψηλότερα από τους ανταγωνιστές σας και να γνωρίζετε σε ποιες λέξεις κλειδιά μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσετε περισσότερους πόρους και σε ποιες όχι.
Αν αναζητάτε μία εταιρία που θα αναλάβει το SEO της ιστοσελίδας σας ακολουθώντας τα best proctices της Google, η Digital Marketing ομάδα της SmartWebDesign είναι εδώ για εσάς!
Έχουμε αναλάβει δεκάδες SEO projects σε διαφορετικά niche, έχοντας φέρει τις ιστοσελίδες των πελατών μας στη 1η θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης σε εκατοντάδες λέξεις κλειδιά.
Επικοινωνήστε μαζί μας ώστε να αναλύσουμε το project σας και να σας παρουσιάσουμε τη στρατηγική που θα εκτοξεύσει την οργανική επισκεψιμότητα σας!