Τι είναι το SEO

Το SEO αποτελεί συντομογραφία του Search Engine Optimization (στα ελληνικά Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης). Η σύντομη επεξήγησή του είναι πως SEO είναι η διαδικασία και όλες οι ενέργειες που πραγματοποιούνται για να αποκτήσει μία ιστοσελίδα, ή να βελτιώσει την υπάρχουσα, θέση στα οργανικά αποτελέσματα της Google και των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης.

Ο όρος είναι ένας από τους δημοφιλέστερους στο χώρο του Digital Marketing, καθώς τα οργανικά αποτελέσματα μπορούν ένα από τα καλύτερα κανάλια επισκεψιμότητας και πωλήσεων για μία ιστοσελίδα. Όλες οι επιχειρήσεις θέλουν να το εντάξουν στη στρατηγική τους, όμως λίγες καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν έστω και λίγο τις δυνατότητές του και ακόμα λιγότερες το 100%.

Αυτό συμβαίνει γιατί αντιμετωπίζουν το SEO και τα οργανικά αποτελέσματα όπως ένα επί πληρωμή κανάλι διαφήμισης όπως τα Google Ads και τα Social Media Ads.

Η διαφορά του SEO είναι πως εδώ δεν πληρώνεις για να εμφανιστείς και να περιμένεις να έχεις άμεσα αποτελέσματα αλλά προσπαθείς να προσφέρεις στη μηχανή αναζήτησης και στο χρήστη την πιο σχετική πληροφορία βάση της αναζήτησης του χρήστη παρέχοντας ταυτόχρονα την καλύτερη εμπειρία (UI/UX).

Πως λειτουργεί το SEO

Για να κατανοήσουμε πως λειτουργεί το SEO, πρέπει να καταλάβουμε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως σε τεράστιο βαθμό, όταν λέμε μηχανή αναζήτησης εννοούμε τη Google που κατέχει πάνω από 95% της αγοράς.

Όπως αναφέραμε ήδη, σκοπός της Google είναι να εμφανίσει στο χρήστη τα πιο σχετικά αποτελέσματα για την εκάστοτε αναζήτηση που πραγματοποιεί.

Για να το πετύχει αυτό, χρησιμοποιεί bots (γνωστά ως crawlers) τα οποία ανιχνεύουν και ανακαλύπτουν σελίδες στο ίντερνετ, στη συνέχεια η πληροφορία που λαμβάνουν οι crawlers περνάει μέσα από τον αλγόριθμο της Google και αναλύεται βάσει των παραγόντων αξιολόγησης (πάνω από 200!) ποια πρέπει να είναι η θέση της στα οργανικά αποτελέσματα έναντι του ανταγωνισμού.

Αυτή η διαδικασία πραγματοποιείται καθημερινά σε όλα τα website παγκοσμίως και καθορίζει τη σειρά εμφάνισής τους στη Google.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το SEO

Η Google δεν έχει κάνει γνωστή την πλήρη λίστα παραγόντων που πρέπει να ακολουθεί μία ιστοσελίδα ώστε να αναρριχηθεί στα οργανικά αποτελέσματα. Μερικοί από τους βασικότερους παράγοντες που επηρεάζουν το SEO μίας ιστοσελίδας παρόλα αυτά είναι:

  • Περιεχόμενο: Το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας πρέπει να είναι ποιοτικό, σχετικό με το θέμα της ιστοσελίδας και να παρέχει αξία στους χρήστες. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι ενημερωμένο και να προστίθεται νέο περιεχόμενο τακτικά.
  • Λέξεις Κλειδιά: Η ύπαρξη της λέξης κλειδιού και των longtail της είναι απαραίτητη για να καταλάβει μία μηχανή αναζήτησης σε ποιες λέξεις κλειδιά πρέπει να εμφανίσει το website.
  • Εξωτερικοί Σύνδεσμοι (Backlinks): Τα backlinks είναι συνδέσεις από άλλες ιστοσελίδες προς την ιστοσελίδα σας. Τα backlinks από αξιόπιστες ιστοσελίδες δείχνουν στις μηχανές αναζήτησης ότι η ιστοσελίδα σας είναι αξιόπιστη και δημοφιλής.
  • Meta Tags: Τα SEO meta tags είναι HTML tags που χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Τα tags αυτά περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας, όπως τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με αυτό, τον τίτλο της σελίδας, την περιγραφή της και άλλες πληροφορίες.
  • Sitemap: Το sitemap είναι ένα αρχείο που περιέχει όλες τις σελίδες ενός ιστότοπου, μαζί με πληροφορίες σχετικά με αυτές τις σελίδες, όπως τη διεύθυνση URL, την ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης και τη συχνότητα ενημέρωσης.
  • Headings: Τα headings, ή αλλιώς κεφαλίδες, είναι τίτλοι που χρησιμοποιούνται για να οργανώσουν και να διαρθρώσουν το περιεχόμενο μιας σελίδας. Χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τους αναγνώστες να κατανοήσουν γρήγορα τι περιέχει το κείμενο, καθώς και για να δώσουν στις μηχανές αναζήτησης πληροφορίες σχετικά με το θέμα της σελίδας.
  • Παλαιότητα Domain: Η Google δείχνει μία μεγαλύτερη προτίμηση και “εμπιστοσύνη” προς παλαιότερα domain.
  • Ασφάλεια: Οι μηχανές αναζήτησης θέλουν να εμφανίζουν ιστοσελίδες που είναι ασφαλείς για τους χρήστες. Η ύπαρξη SSL πιστοποιητικού είναι απαραίτητη για μία ιστοσελίδα για να εμφανιστεί στα αποτελέσματα της Google.
  • Εσωτερικοί Σύνδεσμοι (Internal Links): Οι σύνδεσμοι που δημιουργούνται εσωτερικά ενός ιστότοπου βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη δομή του τις σχέσεις μεταξύ των σελίδων.

Επικοινωνήστε μαζί μας & Λάβετε μία δωρεάν αξιολόγηση του SEO της ιστοσελίδας σας!

Γιατί Είναι Σημαντικό το SEO – Πως μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση

 

Επιρροή στο χρήστη κατά την αγορά του

Πριν πραγματοποιήσουν μία αγορά, ακόμα και αν αυτή είναι γίνει από φυσικό κατάστημα, οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις online για το προϊόν ή υπηρεσία που τους ενδιαφέρει.

Αυτό δίνει πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις που εμφανίζονται πρώτες στα αποτελέσματα να διαμορφώσουν και να επηρεάσουν τις καταναλωτικές αποφάσεις αυτών των δυνητικών πελατών τους.

Μηδενικό Κόστος

Παράλληλα, ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του SEO είναι πως όλη η επισκεψιμότητα που φέρνει σε μία ιστοσελίδα είναι εντελώς δωρεάν!

Η επιχείρηση δεν χρεώνεται όσα οργανικά κλικ και αν λάβει. Το μοναδικό κόστος του SEO είναι η αμοιβή του επαγγελματία που το έχει αναλάβει.

Οπότε, μία επιχείρηση δεν έχει το σύνηθη περιορισμό του budget στο πόσα κλικ θα έχει καθημερινά!

Μόνιμα Αποτελέσματα

Το να εμφανιστεί μία ιστοσελίδα ψηλά σε έναν όρο με υψηλή εμπορική σημασία για αυτήν δεν είναι εύκολη υπόθεση, ιδιαίτερα αν μιλάμε για πολύ ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά.

Μία ιστοσελίδα όμως που έχει ακολουθήσει τις βέλτιστες πρακτικές και καταφέρει να βρεθεί στη 1η σελίδα της Google αποκτά μία “μόνιμη” πηγή επισκεψιμότητας. Ειδικά αν δεν σταματήσει να ασχολείται με το SEO της και δεν χάσει αυτή τη θέση.

Εν αντιθέσει, αν για κάποιο λόγο σταματήσεις τις διαφημίσεις σε ένα επί πληρωμή κανάλι διαφήμισης, σταματάς αυτομάτως να εμφανίζεσαι σε αυτό.

Χτίζει Εμπιστοσύνη

Οι χρήστες πολλές φορές κάνουν skip επίτηδες τις πληρωτές διαφημίσεις της Google και επιλέγουν να κάνουν κλικ μόνο στα οργανικά αποτελέσματα. Αυτό γίνεται γιατί τα θεωρούν πιο αξιόπιστα και εμπιστεύονται την κρίση της μηχανής αναζήτησης που το τοποθέτησε εκεί.

Πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO

Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως:

  • Την τρέχουσα κατάσταση του ιστότοπου. Εάν ο ιστότοπος είναι νέος ή έχει κακή SEO, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να βελτιωθεί.
  • Την ανταγωνιστικότητα της αγοράς. Εάν η αγορά είναι πολύ ανταγωνιστική, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να κατακτήσει υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Την ποιότητα του SEO που πραγματοποιείται. Εάν το SEO πραγματοποιείται σωστά, θα υπάρξουν αποτελέσματα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να περιμένετε να δείτε αποτελέσματα SEO εντός 3-6 μηνών. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστούν έως και 12 μήνες για να επιτευχθεί σημαντική βελτίωση.

Ένταξη του SEO στη Digital Marketing στρατηγική σας

Έχοντας φτάσει σε αυτό το σημείο του άρθρου σίγουρα έχετε καταλάβει την αξία του SEO και τα πολλαπλά οφέλη και κέρδη που μπορεί να έχει για μία επιχείρηση.

Πώς όμως μπορείτε να το εντάξετε στην στρατηγική προώθησης της ιστοσελίδας σας;

  1. Αν έχετε ήδη ιστοσελίδα, είναι απαραίτητη η διεξαγωγή ενός SEO Audit ώστε να αξιολογηθεί η υπάρχουσα κατάσταση του ιστοτόπου σας και ο βαθμός εφαρμογής των βέλτιστων SEO τεχνικών και πρακτικών.
  2. Αν βρίσκεστε στη διαδικασία κατασκευής ιστοσελίδας, καλό θα ήταν να βρείτε μία εταιρία που θα το αναλάβει από την αρχή ή μιλήστε με τον προγραμματιστή σας ώστε να φροντίσει να είναι SEO friendly ο σχεδιασμός του για όταν θα είστε έτοιμοι να επενδύσετε σε αυτό.

Πολύ σημαντικά για την υλοποίηση μίας ολιστικής, ολοκληρωμένης SEO στρατηγικής είναι να γίνει έρευνα για τις λέξεις κλειδιά που είναι υψηλής εμπορικής σημασίας για την επιχείρηση σας και θα πρέπει να στοχευτούν στην SEO εκστρατεία σας.

Φυσικά, δεν πρέπει να παραληφθεί η υλοποίηση μίας έρευνας ανταγωνισμού. Αυτό θα βοηθήσει να διαμορφώσετε τη δική σας στρατηγική, τι θα χρειαστεί να κάνετε για εμφανιστείτε ψηλότερα από τους ανταγωνιστές σας και να γνωρίζετε σε ποιες λέξεις κλειδιά μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσετε περισσότερους πόρους και σε ποιες όχι.

Υπηρεσίες SEO – SmartWebDesign

Αν αναζητάτε μία εταιρία που θα αναλάβει το SEO της ιστοσελίδας σας ακολουθώντας τα best proctices της Google, η Digital Marketing ομάδα της SmartWebDesign είναι εδώ για εσάς!

Έχουμε αναλάβει δεκάδες SEO projects σε διαφορετικά niche, έχοντας φέρει τις ιστοσελίδες των πελατών μας στη 1η θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης σε εκατοντάδες λέξεις κλειδιά.

Επικοινωνήστε μαζί μας ώστε να αναλύσουμε το project σας και να σας παρουσιάσουμε τη στρατηγική που θα εκτοξεύσει την οργανική επισκεψιμότητα σας!