TikTok Διαφήμιση: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε!
Η διαφήμιση στο TikTok αποτελεί μία όλο και πιο συχνή πρακτική στον τομέα του digital marketing, με εταιρείες κολοσσούς όπως η Nike να την χρησιμοποιούν για να ενισχύσουν το brand awarness τους. Πολλοί θα αναρωτηθούν τι διαφορετικό προσφέρουν τα TikTok ads σε σύγκριση με άλλες online μορφές διαφήμισης, όπως είναι τα Google και τα Facebook ads. Η απάντηση δεν είναι απλή, καθώς πρώτα θα πρέπει να γίνει κατανοητό το πως λειτουργεί το TikTok ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και ως διαφημιστική πλατφόρμα.
Σε ποιους απευθύνεται η ΤikTok διαφήμιση;
Το TikTok έχει πάνω από 500 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, ενώ η εφαρμογή του είχε πάνω από 2 δισεκατομμύρια λήψεις τον τελευταίο χρόνο. Το κοινό που βρίσκεται σε αυτή την πλατφόρμα ανήκει σε ποσοστό 49% στη generation Z και στους νέους Millennials. Μιλάμε δηλαδή για νέους που γεννήθηκαν από τα μέσα της δεκαετία του 1990 μέχρι και το 2010. Μπορούμε εύκολα λοιπόν να οδηγηθούμε στο συμπέρασμα, ότι η ΤikTok διαφήμιση δεν είναι η κατάλληλη επιλογή για πάσης φύσεως επιχειρήσεις, καθώς ίσως το κοινό που θα ενδιαφερόταν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους μπορεί να μην βρίσκεται στο TikTok.

Γιατί να επενδύσετε στην TikTok διαφήμιση
Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως το TikTok αποτελεί το πιό δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης για άτομα κάτω των 25. Ωστόσο, όλο και περισσότερα άτομα που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες τείνουν να το χρησιμοποιούν. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι διαφημίσεις του TikTok μπορεί να είναι μία εξαιρετική επιλογή για νεότερα άτομα, αλλά και για κοινά με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα έστω και αν ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικίες π.χ άτομα που ασχολούνται με την μόδα ή τα τεχνολογικά gadgets.
Αν και οι TikTok διαφημίσεις παλαιότερα χρησιμοποιούνταν κυρίως από μεγάλες εταιρείες, πλέον όλο και περισσότερες μικρές επιχειρήσεις επιλέγουν να διαφημιστούν σε αυτή την πλατφόρμα ,καθώς αποτελεί έναν άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο να επικοινωνήσουν με το κοινό τους μέσω διαδραστικού περιεχομένου. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουν να προσπεράσουν την αυξημένη άμυνα που έχει πλέον ο κάθε καταναλωτής έναντι της διαφήμισης και να τον κάνουν να νιώσει πιο κοντά στο brand της επιχείρησής τους. Τέλος, στις διαφημίσεις του TikTok επικρατεί πολύ λιγότερος ανταγωνισμός για τον διαφημιστικό χώρο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να προσεγγίσετε περισσότερους υποψήφιους πελάτες.

Πώς λειτουργεί η TikTok διαφήμιση
Η διαφήμιση στο TikTok έχει πολλά κοινά στοιχεία με τις διαφημίσεις σε google και facebook. Η δημιουργία, η διαχείριση και η βελτιστοποίηση μίας διαφημιστικής καμπάνιας στο TikTok γίνεται μέσω της πλατφόρμας TikTok for Business. Εκεί μπορείτε να ορίσετε το budget σας, τη διάρκεια που θέλετε να έχει η διαφημιστική σας καμπάνια, καθώς και να στοχεύσετε το κοινό σας, βάσει τοποθεσίας, ηλικίας και ενδιαφερόντων.
O τρόπος χρέωσης που χρησιμοποιούν οι TikTok διαφημίσεις είναι το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM), μέθοδος χρέωσης που χρησιμοποιείται και σε κάποιες διαφημίσεις της Google. Το CPM των διαφημίσεων στο TikTok είναι σε γενικές γραμμές αρκετά υψηλότερο από αυτό της Google, ωστόσο οι διαφημίσεις του TikTok στοχεύουν, όχι μόνο στην βραχυπρόθεσμη προβολή μιας επιχείρησής, αλλά στη μακροπρόθεσμη σύνδεση με το brand της.

Είδη TikTok διαφήμισης
- Top View Ads
Τα Top View Ads είναι το πιο συχνό είδος TikTok διαφήμισης και εμφανίζονται στους χρήστες με το που ανοίξουν την εφαρμογή. Σύμφωνα με το TikTok, αποτελεί το πιο αποτελεσματικό είδος διαφήμισης στην πλατφόρμα επιτυγχάνοντας 67% υψηλότερες πωλήσεις από τα άλλα είδη.
- In Feed Ads
Αυτό το είδος της διαφήμισης εμφανίζεται καθώς ο χρήστης σκρολάρει στο feed του, ανάμεσα στο οργανικό περιεχόμενο και στόχος τους είναι να προσομοιάζει με αυτό στα μάτια του χρήστη, έχοντας την μορφή ενός διασκεδαστικού βίντεο.
- Branded Hashtag Ads
Αυτές οι διαφημίσεις είναι σχεδιασμένες για να δημιουργούν περισσότερες αλληλεπιδράσεις, προσφέροντάς σας την δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το hashtag της επιχείρησής σας σε ένα hashtag challenge.
- Branded Effect Ads
Αυτό το είδος της διαφήμισης βασίζεται στη λογική των φίλτρων που χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες όπως το instagram και το snapchat, χρησιμοποιώντας όμως γραφιστικά στοιχεία που παραπέμπουν στο logo της διαφημιζόμενης επιχείρησης.
- Spark Ads
Η λογική των Spark Ads μοιαζει με αυτή των boosted posts στο facebook, δίνεται δηλαδή η δυνατότητα πληρωμένης προώθησης μιας οργανικής δημοσίευσης.
Συνοψίζοντας
Οι TikTok διαφημίσεις αποτελούν μία συνεχώς αυξανόμενη τάση στον χώρο της online διαφήμισης, στοχεύοντας στην ενίσχυση του brand awareness μιας επιχείρησης και στη δημιουργία μίας δυνατης σύνδεσης, με τους υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς πελάτες της. Ωστόσο, πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας πως όσο δημοφιλής και να είναι μία νέα τάση στον τομέα της online πληρωτής διαφήμισης, είναι αναγκαίο πάντα να εξετάζετε το κατα πόσο εν τελει αυτή εξυπηρετεί τους ατομικούς επιχειρησιακούς σας στόχους.
Θέλετε να αποκτήσετε μία ολοκληρωμένη στρατηγική διαφήμισης στο internet ειδικά σχεδιασμένη για τις ανάγκες της επιχείρησής σας;