Τo Flat Design είναι μία μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση που δίνει έμφαση στη χρηστικότητα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν συναντάμε πολύπλοκα διακοσμητικά στοιχεία στη flat σχεδίαση, κάθε στοιχείο που δεν εξυπηρετεί απολύτως κανένα σκοπό, αποσπά την προσοχή του χρήστη και είναι περιττό. Το Flat Design χαρακτηρίζεται από καθαρότητα στη σχεδίαση, αρκετό κενό χώρο, φωτεινά χρώματα με μεγάλη αντίθεση και καθαρά, δισδιάστατα / flat γραφικά.
Οι 5 τάσεις και τεχνικές που έχουν συνδεθεί στενά με τις αρχές της επίπεδης σχεδίασης, έχουν αναδυθεί μέσα από αυτή και έχουν εξελιχθεί οι ίδιες σε σχεδιαστικά trends είναι οι εξής:
Χρησιμοποιείται κυρίως σε μικρά στοιχεία του user interface, για παράδειγμα σε buttons ή icons. Συνήθως έχουν μεγάλο μέγεθος, καθαρές άκρες που προσδιορίζονται εύκολα και τοποθετούνται σε γωνίες°. Η χρήση των long shadows δίνει έμφαση και προσθέτει βάθος σε στοιχεία που κατά τα άλλα θα έδειχναν τελείως flat.
Τα έντονα και φωτεινά χρώματα επανεμφανίζονται στη σχεδίαση ιστοσελίδων. Τα χρώματα αυτά βγαίνουν από τα χρώματα που έχει το λογότυπο της επιχείρησης καθώς και από τις διαβαθμίσεις των χρωμάτων.
Η Flat Typography ενθάρρυνε τους σχεδιαστές να εστιάσουν στην επιλογή ή ακόμα και στον τρόπο σχεδίασης γραμματοσειρών για να βελτιώσουν το reading experience όπως είναι οι Monsterrat, Proxima, Roboto, Lato, Open sans, SF pro, Helvetica και Poppins.
Δίνουν στο χρήστη το οπτικό ερέθισμα της διάδρασης, χωρίς να “παρεμβαίνουν” αισθητά στο σχεδιασμό του user interface. Επιτρέπουν στο background να μένει στο προσκήνιο αφού ο σχεδιασμός τους βασίζεται στην απουσία του fill color και προσδιορίζεται από ένα διακριτικό outline. Αρχικά συνυπάρχουν με έντονου χρώματος backgrounds και στην εξέλιξη τους τοποθετούνται στο προσκήνιο μεγάλων, υψηλής ανάλυσης φωτογραφιών.
Τα πλεονεκτήματα αυτού του τρόπου σχεδίασης είναι ότι:
Μια ακόμα τάση της εποχής είναι το hero video στο slider καθώς το βίντεο από μόνο του παρουσιάζει την πληροφορία με πιο ξεκάθαρο τρόπο στον χρήστη καθώς και κρατάει την προσοχή του.
Ταυτόχρονα, τα μονοσέλιδα θέματα των ιστοσελίδων βρίσκονται στην άνθησή τους το διάστημα που διανύουμε καθώς κάνουν πιο εύκολη την περιήγηση του χρήστη στην ιστοσελίδα χάριν την απλή του δομή.
Παράλληλα, έχει διαπιστωθεί ραγδαία αύξηση των online chat plugin σε όλες σχεδόν τις νέες ιστοσελίδες. Οι χρήστες έχουν πλέον εξοικειωθεί με το chatting καθώς μέσω αυτού λαμβάνουν ταχύτερη εξυπηρέτηση και βρίσκουν ευκολότερα αυτά που αναζητούν. Από τη μεριά των επιχειρήσεων, η σωστή χρήση ενός chat plugin μπορεί να οδηγήσει σε πολύ μεγάλη αύξηση των conversion τους. Μερικά από τα πιο συνηθισμένα chat plugin είναι το Zendesk, το Tawk.to καθώς και το Facebook Messenger.
Και τέλος, στις ιστοσελίδες προβολής έχει παρουσιαστεί το τελευταίο διάστημα το dark mode page, το οποίο είναι η διπλή λειτουργία του site να προσαρμόζεται στο μάτι του χρήστη με την χρησιμοποίηση του σκούρου χρώματος.